ANNONS
Annons

Byta 350d mot 1000d

Produkter
(logga in för att koppla)

baski

Aktiv medlem
Tjena.

Kikade runt lite på blocket idag och såg att det fanns en del billiga, sparsamt använda canon 1000d kameror och vart genast sugen på att sälja min eos 350d. Prövade och la ut min kamera på prov för 3500 och fick genast respons.
Känner att jag vill ha lite mer kött på benen innan jag bestämmer mig, så jag frågar er, vad tycker ni?
Är det värt att sälja min 350d och lägga ca 1000kr emellan för att få en 1000d? Det som medföljer på dem annonser jag kollat på är minneskort, rem, väska, motljusskydd och den nya 18-55 objektivet med bildstab.

EDIT: glömde säga att jag skickar med mitt 18-55 objektiv och 1gb minneskort vid affären.

Bara uppgraderingen av optiken kommer att ge dig en hel del, den nya är avsevärt skarpare. IS kommer på köpet.

Det blir nog en bra affär.

Per.

Ja optiken ser jag fram emot också, även fast jag inte använder min nuvarande 18-55 så mycket.
Men är det något som helst negativt med affären?

Tjena.

Kikade runt lite på blocket idag och såg att det fanns en del billiga, sparsamt använda canon 1000d kameror och vart genast sugen på att sälja min eos 350d. Prövade och la ut min kamera på prov för 3500 och fick genast respons.
Känner att jag vill ha lite mer kött på benen innan jag bestämmer mig, så jag frågar er, vad tycker ni?
Är det värt att sälja min 350d och lägga ca 1000kr emellan för att få en 1000d? Det som medföljer på dem annonser jag kollat på är minneskort, rem, väska, motljusskydd och den nya 18-55 objektivet med bildstab.

EDIT: glömde säga att jag skickar med mitt 18-55 objektiv och 1gb minneskort vid affären.

Får du 3500 kr för det kitet har du gjort en kanonaffär, och köparen har gjort en MKT usel affär skulle jag säga (mot vad 350D rimligen bör kosta beggad med gamla kitoptiken)

1000D är bättre, men ska du verkligen byta upp dej bode du nog hoppa upp till 450D för att det ska vara mer än aningen bättre.

Nåja...nya 18-55IS är iofs värd sin del som nämnts redan...

Får du 3500 kr för det kitet har du gjort en kanonaffär, och köparen har gjort en MKT usel affär skulle jag säga (mot vad 350D rimligen bör kosta beggad med gamla kitoptiken)

1000D är bättre, men ska du verkligen byta upp dej bode du nog hoppa upp till 450D för att det ska vara mer än aningen bättre.

Varför byta när du har en hel bra kamera, har haft en likadan som Du har & eftersom Du inte anväder kitobjektivet så mycket, varför byta?
Tycker också Du ska hoppa upp till 450 istället för att det ska bli lite mer skillnad.

Skall du verkligen byta upp dig? Då hade jag tagit minst ett steg till som ma59 skriver ovan eller varför inte två och en beg. 40D. Tog själv steget från 350D till 40D och det var ett rejält lyft. Glöm inte objektiven...
Lycka till! Janne

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto