Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

BYgga REFLEKTOR själv?

Produkter
(logga in för att koppla)

fina

Aktiv medlem
Någon som har byggt en reflektor själv? Gärna liknande som man kan köpa, med stålvajerram som man kan vrida ihop, praktisk?

Har suttit o filat på olika idéer men kommer inte på något jättebra...
 
Om du absolut inte måste ha en med stålvajrar som man kan fälla ihop så kan du ju alltid köpa en sådan reflektor som man ska ha i framrutan på en bil. ja köpte min i frankrike för ett år sedan. kostade ca 15kr och har en silver och en guld sida, fungerar hur bra som helst. här har du något liknande från biltema för 30kr:

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=78434
 
Jag har gjort en reflektor som går att sno ihop till ganska liten storlek.

Jag började med ett utslitet cyckeldäck, från vilket jag skar bort allt gummi, utom en liten bit (ca 1mm) närmast den stålvajer som löper runt båda kanterna på däcket.

Med gummit borta har jag fått en cirkel av ståltråd, klädd med gummi. På denna 'ram' har jag sytt fast något billigt tyg, jag tror avd som helst skulle fungera.

På tyget har jag sedan klistrat aluminiumfolie.

Visst, det tar en del tid men kostar inte så mycket. Tyget hade jag sedan tidigare, cykeldäcket fick jag av en cyckelhandlare som såg väldigt undrande ut. Folien däremot fick jag köpa.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.