Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bygga en trådutlösare av två olika, går det?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tusen tack Roland!

Jag är ruggigt imponerad av bygget, jag måste testa jag också. Fast jag är inte en bråkdel så händig som du.

/Catherine

Edit:

Haha, "sardinburksfjärrisen"

Med hjälp av två lika inställda 300D och två sammankopplade fjärrkopplingssystem, d v s att slutande krets i respektive kamera kan manövereras från samma knapp, finns det goda möjligheter att skapa 3D-bilder av rörliga motiv.

Det finns tryckknappar som kan hantera två elektriska kretsar samtidigt utan att dessa har kontakt med varandra. Detta eliminerar då risken att ett elektrisktfel kan överföras från en kamera till en annan. Trist om man har lånat ihop kamera nummer två.

Nu är vi inne på överkursen för mig :)

Jag tyckte att koppla ihop två stycken befintliga trådutlösare var svårt nog jag ;-)

jimh skrev:
Du behöver ju inte ha sönder en av dem, det är ju bara att skarva kabeln.

Är det Canon som har vanlig hörlursplugg förresten? I så fall kan du ju köpa en färdig skarvsladd med kontakter och allt. Bör finnas på Obs, Onoff mfl.

Så har jag gjort med min RS80-N3 till min EOS-20D, 5m extra kabel, funkar kanon! Mera info på min hemsida (Välj i menyn diverse/gör det själv).

Bilagor

• img_5938_04_400.jpg
    img_5938_04_400.jpg
    47.7 KB · Visningar: 122
HAHAHA

Detta var ganska kul, bygde en exakt likadann trådlös trådutlösar, för kanske 6månader sedan.
Jag ska ta lite bilder på den å lägga upp :p

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar