Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Butiker i Helsingborg / (NV) Skåne

Produkter
(logga in för att koppla)

oka

Ny medlem
Som nyinflyttad till Helsingborg och dessutom med ett nyvaknat fotointresse efter några års slummer har man lite svårt att hitta bra "stamställen"...

Någon som har lite tips på bra butiker i Helsingborgsområdet dels för kamerautrustning, dels för framkallning?

/O
 
Finns tyvärr bara en liten fotobutik i Helsingborg om man bortser från Expert och liknande. Det är Fotohörnet (eller Fotohörnan) uppe i Furutorpsbacken.

Jag måste då påpeka att denna butik inte håller allra bästa och trevligaste servicenivå. Ska man vara frank så kan innehavaren vara direkt otrevlig ibland :) Konstigt nog, för det blir ju inte ofta att man går dit och handlar p g a det.
 
ah trist , tja annars i skåne kan jag rekommendera mattssonsfoto i Lund , ett stort sortiment men dom är desvärre inte rädda för överpriser...

mvh - Ale
 
Haha, jag tycker inte alls han är otrevlig direkt, bara lite lustig. Varje gång man prövar något nytt säger han "Ja, det här är faktiskt det bästa jag sett hittills! Det finns inte bättre" Och det i en väldigt övertygande ton =)

Krelab finns ute på Gåsebäck, men jag har inte så stor koll på om dom vänder sig till privatpersoner. Men det borde dom väl rimlgitvis göra, har bara varit där i några ärenden och aldrig beställt något. Det är inte lätt att hitta ska jag säga, ligger ganska så undanskymt.
 
Jag tycker oxå gubben på Fotohörnet är skum och ibland otrevlig.. Var där och ville prova en kamera.. jag fick känna på den i handen, men inget batteri eller minneskort.. och det var ändå en kamera i 7-9000 kr klassen.. vilket jag tycker man SKALL få när det gäller så mycket pengar

Sen är där ju som sagt Expert (Stortorget) som jag tycker har bra service och trevlig & kunnig personal.

Sen är där Rockmain foto men dom har inget direkt erfarenhet av dom..
 
Hej.

Ja inte är det mycket att skryta med det som finns i HBG.Gubben på Fotohörnet var inte direkt trevlig första (och sista) gången som jag besökte den butiken.Han som har Rockmain Fotocenter är trevlig men har inte speciellt mycket hemma,det är min uppfattning.
 
Håller helt med om fotohörnet, vad det beträffar att han som driver det är skum. Men om det är något smått jag behöver så brukar jag handla det där iallafall. Men Leif på Rockmains foto (den orakade medelålders mannen) är ytterst kunnig och trevlig. Och om det är något som jag vill köpa så brukar jag gå dit och diskutera priset och jämföra med t.ex. scandinavian photo, och då brukar de kunna göra en del på priset. Kanske inte helt ned till scandinavian photos priser, men en bra bit på väg, och som bonus så är det ju enklare att ha någon att dryfta eventuella problem med på plats.

Jag brukar också framkalla mina bilder på rockmains, och kvaliten är det inget fel på där.



Mvh

Patrik
 
Expert, absolut!

När jag flyttade från Uppsala till Helsingborg -97 så var jag väldigt bortskämd med en kanonbutik/lab (Kodak Image Center). Jag testade nog i princip alla butiker/lab i Helsingborg, ett tag skickade jag faktiskt också upp rullar till Uppsala för framkallning...

Ganska snart kom jag fram till vart jag skulle gå. Expert på Stortorget har fantastisk, engagerad personal. Jag var väldigt glad i Multispeed film då, den kräver ju en del vid kopieringen, personalen visste precis hur jag ville ha mina bilder och så fick jag dem. De la enormt mycket tid på det, jag har alltid sett dem som mycket kunniga och hjälpsamma.

En del av personalen från Stortorget har flyttat över till butiken på Väla, så jag kan rekommendera även den butiken.

Sedan ungefär två år så tar jag ju bara digitalt, är därför mer sällan i Expertbutikerna, tittar in nån gång då och då. Måste erkänna att jag skämts lite grann när jag köpt utrustning via nätet - egentligen skulle jag ha velat använda deras butiker eftersom dom alltid är så himla trevliga och serviceminded...

Kort sagt - jag rekommenderar absolut Expert, för deras personals skull! Har testat det mesta i Helsingborg, även fotobutiken i Furutorpsbacken (håller med om vad som skrivits...).

Det Expert inte har i butiken tar dom säkert gärna hem.

Mvh Cissi
 
oka skrev:
Som nyinflyttad till Helsingborg och dessutom med ett nyvaknat fotointresse efter några års slummer har man lite svårt att hitta bra "stamställen"...

Någon som har lite tips på bra butiker i Helsingborgsområdet dels för kamerautrustning, dels för framkallning?

/O

Ingen av dom...

Fotohörnan för att dom är..ptjaa...konstiga...:)

Rockmain för att dom har väldigt lite hemma.

Expert...mmm...var där och skulle köpa en Omnibouncer till en 420EX...495:- trodde dom att man kunde ta för den...180:- gav jag på Fotomässan i Jönköping.

Framkallning...Krelab på Gåsebäcken.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.