lindjoakim
Medlem
Har precis köpt en K-5 med ett Tamron 17-50 2,8.
Är mycket nöjd med denna kombination. Känns verkligen gediget.
För mina behov behöver jag komplettera med lite mera räckvidd.
Är dock lite förvirrad över vilket (budget)tele jag ska satsa på.
Jag var ganska säker på att jag skulle köpa Sigmas 70-300 dg os för 3000+, men då tyckte en fotohandlare att jag skulle satsa på Sigmas 70-300 apo istället (som är billigare). Enligt honom är den bättre (och stabilisering har jag ju i huset).
Frågade ytterligare en fotohandlare som rekommenderade Tamrons 70-300mm.
Någon som har / har testat någon av dessa kombinationer eller som kan rekommendera något annat. (Pentax egna 55-300 låter för mycket när den fokuserar).
Någon gång i framtiden ska jag satsa på en 70-200 2,8 från Sigma, men jag vill även ha en lättviktstele...
Är mycket nöjd med denna kombination. Känns verkligen gediget.
För mina behov behöver jag komplettera med lite mera räckvidd.
Är dock lite förvirrad över vilket (budget)tele jag ska satsa på.
Jag var ganska säker på att jag skulle köpa Sigmas 70-300 dg os för 3000+, men då tyckte en fotohandlare att jag skulle satsa på Sigmas 70-300 apo istället (som är billigare). Enligt honom är den bättre (och stabilisering har jag ju i huset).
Frågade ytterligare en fotohandlare som rekommenderade Tamrons 70-300mm.
Någon som har / har testat någon av dessa kombinationer eller som kan rekommendera något annat. (Pentax egna 55-300 låter för mycket när den fokuserar).
Någon gång i framtiden ska jag satsa på en 70-200 2,8 från Sigma, men jag vill även ha en lättviktstele...