Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Brusreducering 5D mark 2

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotografen-pirren

Aktiv medlem
Hej! Har precis fått hem min 5D mark II och sitter och håller på att ställa in allt nu, men jag har en liten fundering. När det gäller "brusreducering för höga ISO" finns det tre alternativ man kan välja.

Standard
Låg
Kraftig

Vad tycker ni funkar bäst. Eller är det olika från gång till gång?

Mvh Petter

Om du inte kör RAW tycker jag du ska ha den på låg och sedan köra med ett 3:e parts program som tex Noise ninja eller i en Råkonverterare.
För häg innebär en plastighet jag inte gillar. N'r jag är tvungen att brudreducera så mkt så lägger jag faktiskt till brus i efterhand.

/Stefan

Om du inte kör RAW tycker jag du ska ha den på låg och sedan köra med ett 3:e parts program som tex Noise ninja eller i en Råkonverterare.
För häg innebär en plastighet jag inte gillar. N'r jag är tvungen att brudreducera så mkt så lägger jag faktiskt till brus i efterhand.

/Stefan

Hej Stefan. Jag fotograferar i raw :)

Mvh Petter

Alla inställningar, kontrast, skärpa, färger, brusreducering påverkar inte RAW. Just shoot ;)
Enda 3 faktorer du kan förändra som påverkar RAW filen är: ISO, slutartid och bländare.

/Stefan

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto