** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Brusred.nef-VS-tiff-uppgrad-NX2

Produkter
(logga in för att koppla)

Danlo

Avslutat medlemskap
Lite frågor som jag hoppas någon kan hjälpa mig med..

Går det få samma snygga brusreducering/brusprestanda AUTOMATISKT på NEF:arna som man får på TIFF-filerna direkt ur kameran i CaptureNX2?

Hur gör jag om jag om jag vill uppgradera till NX2 utan att ha det gamla capture NX installerat på datorn? (har capture nx som jag fick med kameran, men tappat bort skivan, har dock nyckeln kvar)

Tackelitack!

Det går alldeles utmärkt. Det borde dessutom bli ännu bättre då datorn har avsevärt mer kraft att leka med. Jag har i och för sig knappt märkt någon skillnad men det skall tydligen bli ännu bättre. NX läser av inställningarna du gjort i kameran och applicerar dem på bilderna per automatik. Du kan dessutom påverka inställningarna än mer i efterhand om du skulle vilja.

Jag förutsätter att du plåtar i råformat. Jag har inte provat att brusredusera tiff filer i NX.

Har man den gamla produktnyckeln redo, går det utmärkt att installera NX2 i uppgraderingsversion, utan att först installera den tidigare programversionen. Jag har för mig att jag fick en fråga om den första produktnyckeln, under installation av NX2.

Magnus, nej, på mina nef-filer måste jag alltid brusreducera manuellt.. Kan det vara någon inställning?
Eller måste man köra med original-inställningarna för varje bildkontroll, tex. neutral..?
Jag har ju ändrat på "Neutral" i kameran..

Tack Per! Det fungerade!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar