Annons

Bruksanvisning till Nikon D50

Produkter
(logga in för att koppla)

miina

Aktiv medlem
Jag köpte för ett tag sedan en Nikon D50 från en vän i Finland. Min vän är tvåspråkig och hade nöjt sig med den finska bruksanvisningen när hon köpte kameran. Själv hackar jag mig fram på finska, men klarar absolut inte av att läsa en bruksanvisning för kamera på finska!

Jag har försökt få tag på bruksanvisningar här på Åland där jag fått följande svar:
Butik 1 - Visst, vi kan beställa den för 90 €. Har vi tur får vi den för 75 €. (Med andra ord ca 700-850 kr)

Butik 2 - Visst vi beställer en (beställningen gjordes utan min, kundens, medgivande)! De kan inte säga pris, de kan inte säga leveranstid och jag har nu väntat i 3 veckor på denna.

Så min fråga till er är, vet ni var jag kan köpa en svensk bruksanvisning till Nikon D50? Jag har försökt titta på nikon.se, men hittar inget ställe att beställa den på. Jag har självklart laddat ner en på engelska, men skulle vilja ha en svensk i fotoväskan när jag är utanför hemmet.

Jag har annonserat här på fotosidan, men utan resultat.

Snälla, kan ni hjälpa mig?

Vill bara påpeka än en gång att jag inte försöker få tag på något gratis, utan är villig att betala, så avstå vänligen från sarakstiska inlägg om att jag får skylla mig själv när jag inte köpt en med svensk manual från början.
 
inte hittat nån men...

kolla tradera

kolla prisjakt o sök på exv nikond80 kamera
och ring sen alla återförsäljare, kanske nån har nån kvar eller vet var man kan få tag på den

antar att det är problematiskt eftersom den gått ur sortimentet, men jag vet att den fanns att köpa förut, för ett halvår sen

cyberphoto är kunniga, de kanske vet
eller mejla nikon.se
 
Senast ändrad:
Lennar, tyvärr finns det inte fler återförsäljare här på Åland, men jag får försöka med Cyberphoto och att mejla Nikon! Tack för tipsen!

Erik, tack, men den engelska har jag. Det är den svenska jag söker nu.

Om någon har fler tips tar jag tacksamt emot dem! :)
 
Nu har det löst sig för mig!

För er som i framtiden behöver kan jag tipsa om följande:

Cyberphoto kan beställa åt dig (bor du i Finland beställer du via Cyberphoto i Finland. Leveranstid ca 2 veckor).

Scandinavian Photo har 1 kvar till salu.

Nikon Sverige, tel. 08-594 109 00, pris 450 kronor.

Bor man i Finland kan tyvärr inte Nikon Sverige skicka hem till dig. Däremot kan man få beställa från Nikon Finland till en kostnad av 90 € (!!!!). Min rekommendation är då att ni beställer från Nikon Sverige till en vän i Sverige som sedan skickar den till dig. Leveranstiden är då 2-3 dagar till din vän i Sverige och sedan med post då från din vän till dig. Beställer du via Nikon Finland genom en av deras återförsäljare (för de skickar dessutom inte till privatpersoner) kan du räkna med en leveranstid på 2-3 veckor ungefär.

För mig ordnade sig via denna fantastiska sida, så nu har jag min bruksanvisning.

Än en gång, stort tack till alla som hjälpt mig!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.