Annons

Brown skin

Produkter
(logga in för att koppla)
plåta nån som är solbränd (se till att inte överexponera) och sprojta lite glanskräm på henne så du lättare ser var på huden du kan highlighta i photoshop sen för plastlook.

tjaa, asså skulle modellen redan vara solbränd från början så vore de tju inget problem. nu undrar jag huruvida man liksom ändrar hela hudtonen till brunare... Som på bilden jag bifogar, där är modellen väldigt ljus i hyn, blek rentav. Hur göra??

man kan ändra färgtonerna med selektiv färgändring, blanda kanaler, nyans/mättnad, färgfilter, blandningslägen.... bara för att nämna några möjligheter.
sen kanske du behöver ändra kontraster och så oxå och det kan man göra med nivåer, kurvor, blandningslägen... bara för att nämna några möjligheter.
testa dig fram.
glöm inte hightligta för barbielook.

menar du typ sågot så här?
det är ju inte precis som dom bilderna men...

Bilagor

• untitled-1.jpg
    untitled-1.jpg
    27.3 KB · Visningar: 539
Ett övertoningslager från svart till en brun/orange nyans, till vit, sen maskade jag av i justeringslagret. sänkte opacity och Avslutade med lite "dodge tool" på vissa ljusa partier i bilden..

highligta kan man göra med bl.a. ett justeringslager med ljusare nivåer eller kurvor som man sen fyller med svart eller inverterar. blandningsläge luminisens.
och sen målar man på vitt med mjuk pensel där man vill highlighta för en blank plastkänsla, "barbielook".

Redan när man plåtar så kan man ju köra med guldparaplyer och slå blixtarna i de, det ska tydligen göra susen.. men det kanske är lite försent för just den bilden...

jag sitter på en bärbar dator utan mus (kör touchpad) så jag kan inte riktigt se och göra exempel så bra, men här har jag iaf försökt visa skillnad på highlights och icke highlights.
det är enklare om man sprejar glitterstuff på modellen redan innan fotografering.

Bilagor

• hud[1].jpg
    hud[1].jpg
    25.1 KB · Visningar: 393
det finns stor risk att färgerna suger fett i mitt exempel.. jag kan inte bedömma det på min okalibrerbara sunkskärm tyvärr. :(

Jimmie, gradienten du använde i ditt exempel, finns den som en preset eller? vilken vilken vinkel använde du, style och scale?

Tvungen att prova. Inte riktigt typen av bilder jag brukar göra så det är roligt att testa något annat.

Har använt mig enbart av kurvor i justeringslager så att jag kan "tona" olika delar olika mycket. Först försökte jag eftersträva samma brunbrända känsla på hela kroppen, sen mörka och ljusa olika områden, även det med justeringslager.

Bilagor

• test.jpg
    test.jpg
    29.6 KB · Visningar: 186
Den övre kanske blev lite väl mörk så här kommer en något ljusare. Använde den första bilden och drog ned lite i kurvor.

Bilagor

• test2.jpg
    test2.jpg
    29.8 KB · Visningar: 181
Sisådär, får tacka för alla svar, tycker jag fick till det någorlunda nu.

Duplicerade bilden i ett nytt lager, la på lite mer rött och gult, ca 9 åt varje håll, i color balance (midtones och shadows). Justerade Shows/highlights så att huden fick en lite mörkare (brunare) ton. Suddade i bilden där det inte fanns hud så endast huden blir påverkad av färgförändringen. Fixade highlightsen med Dodge tool. La även på aningen textur i huden med Texturizer men det syns inte på denna lilla bild. Sägas bör också att huden är utslätad med NeatImage och Blur tool innan allt detta påbörjades.

Större version av bilden finns på www.markusp.se/_F9M1037_foe.jpg

Tack igen allihopa!

Bilagor

• _f9m1037_foe_fotosidan.jpg
    _f9m1037_foe_fotosidan.jpg
    91.5 KB · Visningar: 155
ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar