Annons

Bridge

Produkter
(logga in för att koppla)

Liedberg

Avslutat medlemskap
Tja! jag har ett problem. När jag öppnar bilder i bridge så blir dom oskarpa. sen när jag öppnar i camera raw så blir dom skarpa..någon som kan lösa mitt problem.
 
Har samma problem!

Hejsan Nicklas

Jag har exakt samma problem som dig, men jag ser även att samma fenomen uppstår när jag använder ACDsee eller Windows fotogalleri. Men om jag tittar på rawfilerna i sorteraren i Elements 5.0 så verkar skärpan vara mycket bättre!?När jag har bearbetat filen och sparat den till Jpg så är den skarp i Bridge.
Nu har jag installerat Adobe lightroom och där blir rawfilerna skarpa när man granskar dom.
Ett mycket märkligt fenomen som jag hoppas att någon har en lösning på.

//Janne
 
Även jag har samma problem! Gissar helt enkelt på att fenomenet beror på en kompromiss i Bridge, där snabbhet ställs mott kvalitet. Kort sagt skulle Bridge bli betydligt segare om samtliga bilder skulle presenterats i full kvalitet. Om man använder sig av "förstoringsrutan" blir nämligen bilden betydligt skarpara, men samtidigt tar det också lite extra tid (minns inte vad funktionen heter men jag syftar på när man, med hjälp av ett förstoringsglad, kan visa en del av bilden i 100%).

Detta är hur som helst bara en hypotes - jag kan mycket väl ha fel. Det skulle därför vara intressant att höra vad andra tror eller om det finns någon användare som har löst "problemet".
 
Är det inte för att du inte väntar tillräckligt länge då?

Kollar jag på en bild i Bridge så är den oskarp och pixlig men väntar jag tills den laddar bilden så blir den skarp.

Blir väldigt segt om man scrollar med mycket RAW bilder som den ska hinna ladda in.
 
Tjena! Jag installerade om Bridge och nu funkar allt perfekt. får se hur länge de gör de- men nu funkar det iaf!
 
Tror jag har samma problem. Menar ni att de är oskarpa i minatyrvisningen/förhandsgranskningen? eller när ni visar bilderna i bildspelet?
Mitt problem är att när jag tittar på bilderna i bildspel, så är några av de väldigt pixelerade och oskarpa. men när man zoomar in till 100% så är de som de ska vara.
Är det verkligen ingen som har en lösning på detta?
 
jag hade samma problem men jag ändrade vilken kvalitet jag ville ha på thumbnailsen under,
edit> preferences> thumnails.

det fnkade för mig iaf :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.