Annons

Bra webblösningar för fotografer

Produkter
(logga in för att koppla)
Mycket snyggt galleri. Jag blir lite nyfiken hur du gjort då jag också kör en hel del i Joomla. Ngt du vill dela med dig av? är det bara artiklar eller är det en component?

Hej
Tackar för ditt positiva omdöme.
Det är ingen hemlighet hur jag gjort. Jag har velat hålla det så enkelt som möjligt och använder mig av en fotokomponent som heter VerySimpleImageGallery.
Den fungerar så att man skapar en artikel för varje galleri man vill ha. I mitt fall en för havet, en för båtar en för vinter osv.
I artikeln skapar man en "länk" till bilderna med lite specialformatering (inte svårt men jag har det inte i huvudet) lägger bilderna i en katalog, en egen katalog för varje galleri man vill ha.
Du kan läsa mer om pluginen här:
http://www.bretteleben.de/lang-en/joomla/very-simple-image-gallery.html

Något mer specifikt du undrar över så hör bara av dig.
//Henrik
 
Tackar så mycket jag skall kolla på det galleriet för jag tycker det verkar bra och jag håller på att bygger upp en egen sida samt en sida till en vän som är naturfotograf
 
Jag slåss med samma problematik.
Jag har wordpress. Jag söker ett snyggt och rent galleri till vilket jag enkelt kan ladda upp bilder med Lightroom 3s webbfunktion. Någon som har tips?
 
det finns mängder med hemsidor att köpa det viktigaste är att dom är snabba med att ladda upp bilderna, sedan tror jag att det är viktigt med att kunna komplettera med blog,facebbook,twitter etc. Jag letade rätt länge o kontaktade folk som bygger hemsidor o hade en del tankar hur jag ville att dom skulle fungera. Det viktigaste för mig är att jag kan kontrollera o lägga in bilder etc på ett enkelt sätt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.