Annons

Bra scanner till rimligt pris

Produkter
(logga in för att koppla)

Mobergskan

Avslutat medlemskap
Mossa på er! Jag har blivit utan scanner sedan jag byggde om min dator... hmm ja mitt nya moderkort "snackade" inte med den gamla afgan som jag hade =(. Jag har försökt läsa mig till vad som kan vara en lämplig ny scanner via pricerunner o. div. produktsidor på webben, men det känns som om jag blir bortkollrad av all teknisk info som inte alltid säger mig om det är en bra prisvärd scanner eller inte. "It's a djungle out there" Har någon tips? (Oj.. ursäkta för något långt inlägg)

jag har en epson perfection 2400 photo.
den tycker jag funkar helt ok. den kostade ca 1800 kr
ett annat alternativ kan vara epson perfection 4800 photo.
den har ännu bättre upplösning och är inte heller allt för dyr..men några tusenlappar

Ja ja kör ju med epsonskrivare så det kan ju vara trevligt att köra samma märke på scannern. En fråga till..som jag kom på.. Finns det möjlighet till filmscanning via något programm eller tillbehör på ngn av dessa? *fröken frågvis*

Mobergskan skrev:
Finns det möjlighet till filmscanning via något programm eller tillbehör på ngn av dessa? *fröken frågvis*

Que? Förstår inte frågan. Men om det är filmskanner du ska så vet jag nästan bara Minolta Scan Dual tre eller fyra som är prisvärda. Flatbäddare har inte varit någon höjdare.än så länge för filmskanning

Mvh Foten som diggar din bild av Mr Hyde - fin misse. med glad tunga :)

Ok, tack för svaret. Satsar på en flatbäddare men får välan lämna in mina gamla svartvita rullar för scanning på ngn fotobutik. Den servicen borde finnas ngn stans. Till en viss kostnad förmodar jag.

Fast det är kul att skanna. Du får en ny Dual för cirka 3000 kr - kommer nog ut en del begagnade också. Sen tar det tid förstås om man är extremt noga.

Jag är för lat att framkalla men det är rätt skönt att ta hand om resten själv utan att slabba med kemi. Att få inskannat blir snart en bra kostnad också. Sen tar ändå bildbehandlingen sin tid att göra.

Har just beställt Epson 2480 1060 hos pc-action.
Den har fått mycket bra kritik i PC-World. Sök på Google för att se recensionen.

Gamla scanrar med mycket sämre upplösning ligger och samlar damm på hyllorna i affärerna, men med samma prislap eller dyrare.

Gå för en ny modell då får du bästa prestanda/pris.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar