Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

bra ryggsäck att göra fotoryggsäck av?

Produkter
(logga in för att koppla)

Isak_B

Aktiv medlem
Hej!
Någon som har några tips? Jag är inställd på en Norröna Lofoten men det är lite som talar emot den, främst priset (1800 hugha). Någon som vet om det är fler märken som har en sån bra ryggöppning som norröna lofoten har? vill ha både toppöppning och nånform av större öppning, gärna i ryggen. Den ska förstås vara rymlig för fotoutrustning men gärna även utrymme för en laptop samtidigt.
Den ska givetvis vara snygg också :D
något av det viktigaste är dock att den är skön och bra att bära!
Kom gärna med förslag på bra packs i valfri prisklass och märke

tack på förhand!

Den som Jeppe gjort är en Everest från Stadium. Har själv en sådan (som reseryggsäck), och deras modeller är mycket prisvärda. Möjligtvis en nackdel att det inte finns inbyggt regnskydd.

Dock ingen toppöppning, utan blixtlås all the way around.

Jag behöver också tips för detta ändamål. Jag tänkte bygga mig en ganska liten ryggsäck, och det jag funderar mest på är hur man på lämpligaste sätt fäster ett stativ utan att behöva lossa detta när man ska ta fram kameran. En rygga med öppningen åt sidan vore perfekt, och volymen bör vara kanske 15 liter. Finns det nåt sånt tro?
Man skulle ju alternativt kunna sätta stativet under ryggan på tvärs, men då blir det raskt ganska osmidigt, och man lär ju fastna överallt.
Att fästa det på sidan som Jesper gjort är nog inte ett alternativ, eftersom stativet kommer att vara bland det tyngsta i utrustningen i mitt fall. Alltså blir det snedbelastning.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar