ANNONS
Annons

Bra pris/leverans av D50kit?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lurch

Avslutat medlemskap
Hej! Ny här på forumet och ska köpa en D50 med 18/55 och 55/200 objektiv. Längtar tills jag får kameran i handen!

Min fråga:

Det är ju en djungel att leta ett bra inköpsställe nu när jag äntligen bestämt mig! Mina krav är förutom att just kamera och objektiv ska ingå:

-Svensk instruktionsbok
-Garanti i Sverige
-Tilläggsförsäkring

Priser jag hittat som verkar ok:

alfadigi.com: 8765 kr inkl försäkring, svensk

cyberphoto tar ungefär samma, hittar inte vad försäkringen kostar.

Om det är nåt annat att tänka på, säg till!

Innan jag bestämde mig för D70s så hade jag lagt en beställning på www.dustin.se på det paketet du beskriver.
För 8000:- ingick D50, de två objektiven du nämner, nikon väska och 1GB minneskort. Kanonpris tyckte jag då men de kunde tyvärr inte leverera eftersom D50 var slut överallt.
Kanske har de kvar erbjudandet?

Dustin verkar inte sälja med båda kitobjektiven men man kan ju köpe med bara 18/55 och köpa ett löst objektiv. Frågan är vilket? Har ingen koll på vad siffror och beteckningar betyder men nåt bra för max 15-1600?

Tipsa mig på objektiv!

Pixmania:

NIKON D50 svart + Objektiv 18-50mm F3,5-5,6 DC + 55-200mm F4-5,6 DC + SD 1 Gb + Batteri EN-EL3 + Väska Syscase DFV 80

7540 kr!

Är dessa objektiv bra???

Kolla så att det verkligen följer med en svensk manual hos Pixmania. Oftast gör det inte det och det är inte ens säkert att det följer med engelsk, kanske bara fransk.

Jo den är fransk och sen är jag inte säker på vilket märke det är på objektiven.

Tror jag går ner till Elgiganten i morgon istället, 6495 kr för en D50kit med 18/55 orginalobjektiv.

.

Yep, digital systemkamera tillför absolut en ny dimension i fotograferandet! :)

Själv skulle jag inte köpa från Pixmania... alltför många som har haft stora problem med dom vad gäller leveranstid, reklmationer etc. Det är helt enkelt inte värt det lägre priset i mitt tycke.

Lars, som du säkert finns D50 i både svart och silver. Välj svart säger jag eftersom det ser proffsigare ut och även matchar objektiven bättre (de flesta objektiven finns bara i svart). :)

Lurch skrev:
Pixmania:

NIKON D50 svart + Objektiv 18-50mm F3,5-5,6 DC + 55-200mm F4-5,6 DC + SD 1 Gb + Batteri EN-EL3 + Väska Syscase DFV 80

7540 kr!

Är dessa objektiv bra???
Jag vet inte om objektiven är bra, men de är inte Nikonobjektiv, utan Sigma. Jag skulle tro att åtminstone Nikon 18-55 är bättre än Sigmas motsvarande. Om inte annat är andrahandsvärdet bättre, och du slipper oroa dig lika mycket för att få ett objektiv som felfokuserar, vilket Sigma är ökända för.
Nikkor 18-55 är faktiskt riktigt trevligt, om man kan leva med att det är plastigt. Det är lite trött i skärpan uppåt 50mm, men vid kortare brännvidder är det finfint. Dessutom är det ibland en fördel att det är så litet och lätt, även om det inte ser lika häftigt ut;-)

Det blev en tur till Elgiganten idag med en polare, vi köpte en varsin D50 med 18/55 objektiv, ministativ och 1 GB Sandisk Ultra II med inbyggd usb-kontakt för 8000 kr per paket.

Ikväll ska vi ut och fota lite för att lära oss lite grann!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar