Annons

Bra paket(pris) för Nikon D90?

Produkter
(logga in för att koppla)

Larsa76

Ny medlem
Hej

Är mkt intresserad av Nikons D90, men har svårt att bestämma mig för var jag ska köpa den och vilket paketerbjudande. Nedanstående erbjudande från elgiganten ser ju bra ut, men jag noterar att 18-55mm objektivet inte har VR. Är det ett måste även på de mindre objektiven?

Är det bättre att bara köpa kamerahus + 18-105 objektivet och sedan själv plocka ihop minne och kameraväska? (jag MÅSTE inte ha båda objektiven i erbjudandet,men det skulle onekligen göra att jag kan fota i de flesta situationerna)

Har ni några tips?

http://www.elgiganten.se/is-bin/INT...Ml&CatalogCategoryID=T0XD4QFHJGYAAAEORFhZtSy9
 
Jag fotar helt utan VR, och vet väl egentlligen inte vad jag går miste om. Men de som vant sig vid det säger ju att det är en klar fördel, även om mina tankar liksom dina är om det faktiskt är helt nödvändigt på korta brännvidder.


Annars har Cyberphoto ett paket som kanske tilltalar dig...

Nikon D90 + AF-S DX 18-55/3,5-5,6G VR + AF-S DX 55-200/4-5,6G ED VR + extra batteri + 4GB minne + väska för 12590:-
Några hundra mer än det du sett, men kanske mer prisvärt ändå..

Dessutom är ju kampanjen med gratis batterigrepp fortfarande aktiv (tom 31/3).
 
Jag hade satsat på ett kit med Nikons fina 16-85:a (VR) istället. Visserligen lite dyrare än din länk med väska men du får helt annan optik (läs betydligt bättre). Till en D90 hade jag alltså prioriterat bra glugg framför väska och zoomomfång. Batterigrepp får du ju fortfarande gratis.
 
Jag rekommenderar D90 med 18-105VR som startpaket mkt prisvärt.
Undvik dock Cyberphoto som leverantör, jag fick kamera+extra objektiv levererad i skadad förpackning trots att ytteremballage var oskadat och dessutom ingen svensk manual som utlovades, mycket dåligt bemötande och krångel.
Mediamarkt säljer detta paket förmånligt.
 
Undvik dock Cyberphoto som leverantör, jag fick kamera+extra objektiv levererad i skadad förpackning trots att ytteremballage var oskadat och dessutom ingen svensk manual som utlovades, mycket dåligt bemötande och krångel.

Det var märkligt. Du måste haft extrem otur...Cyberphoto är ju kända för sina snabba problemfria leveranser och ovanligt bra kundservice
 
Kan ju rekommendera mediamarkt om du har nån sån affär i närheten, de har ju både enbart hus och diverse kit till hyffsade priser och där också har fördelen att få det direkt i butik, och de har fram till slutet av mars detta med inkl batterigrepp.

inge ont om CP dock men fördel är butik man får grejjerna på stört.
 
Tack för svaren! Vill försöka hålla kvar tråden kring D90 paket och inte nödvändigtvis Cyberphotos kvaliteter. Jag bör tillägga att någonstans vid totalkostnaden på 11 500 kr som elgiganten har går min smärtgräns, så även om det finns ett fint set för 12 500 eller 14 000 blir det helt enkelt för mkt.

Har funderat lite på Japanphotos erbjudande med 18-105 gluggen, men de har haft tomt i lagret ett tag. Tyvärr har ju priserna stigit en del på sistone, är väl kopplat till dollarns/eurons uppgång gentemot kronan.

Andra rekommendationer? och återigen är VR ett måste även på de kortare gluggarna?
 
Jag bör tillägga att någonstans vid totalkostnaden på 11 500 kr som elgiganten har går min smärtgräns, så även om det finns ett fint set för 12 500 eller 14 000 blir det helt enkelt för mkt.

Jag köper det. Man kan alltid "...lägga till liiite till" när det är någon annans pengar :) Med risk för att låta som en säljare men min tanke var att om du lägger 1500-2000 till så ger dom slantarna ett rejält lyft i bildkvalitét och du har något som står sig länge. Du har valt ett bra hus och 16-85:an känns väldigt rätt där.

Men som sagt...jag förstår gränsen och man måste sätta den. Angående frågan om VR så är det mindre betydelsefullt på kortare brännvidder men inte alls meningslöst - särskilt inte på ljussvagare gluggar som tex 18-55:an. Beror helt på i vilken miljö du fotar.
 
Du är rätt ensam om den uppfattningen, det finns gott om folk som höjer CP till skyarna, inklusive jag själv.Cyberphoto är mycket seriösa i sitt kundbemötande.

Per.

Tråkigt då att inte jag fick uppleva detta "seriösa kundbemötande " !

Rekommenderar istället att köpa din nya kamera över disk så man direkt kan se vad man betalar för och slipper tråkiga överaskningar ! Väska, minneskort mm kan man ofta förhandla sig till, det man bör tänka till på är vilken optik man vill ha när man har möjlighet att till olika erbjudande.
 
Jag köpte D90 med 18-105VR och är väldigt nöjd med objektivet. Har knäppt en del då jag inte velat/kunnat använda blixt och har då haft stor nytta av VR då slutartiden annars varit på gränsen för vad jag kunnat klara av utan VR. Skönt också med med ett hyfsat zoom omfång som klarar de flesta situationer. Senare kommer jag att lägga en slant på ett ljuststarkare objektiv men 18-105 VR är en bra start som jag tror att du kommer att vara nöjd med.
 
Jag rekommenderar D90 med 18-105VR som startpaket mkt prisvärt.
Undvik dock Cyberphoto som leverantör, jag fick kamera+extra objektiv levererad i skadad förpackning trots att ytteremballage var oskadat och dessutom ingen svensk manual som utlovades, mycket dåligt bemötande och krångel.
Mediamarkt säljer detta paket förmånligt.

Jag blev (som flera andra) helt chockad av ovanstående ang. Cyberphoto! Jag har bara varit med om snabba krångelfria leveranser. Har till och med bytt/lämnat tillbaka objektiv jag använt men inte ville ha, utan några som helst problem.
 
Ingen erfarenhet av kundservisen direkt hos Cyberphoto, men leveranserna e har fungear kalas iaf. Lite kul med en chokladbit liggande längst nere i lådan när man packar upp ^^.

Jag hade nog försökt sattsa på att få D90 huset med 18-105mm VR optiken, känns som en bra allroundoptik. 18-55 mm o 55-200mm kitet är nog också trevligt, men i mitt tycke känns de nästan lite tråkigt o klämma på de nästan lite väl plastiga 18-55:an på ett hus som har rätt mycket bättre byggkvalitet. Då tycker jag nog de e skönare känsla o plåta med ett 18-105mm. Vet att 18-135mm gör sig klart bättre på min D80 än 18-55mm iaf^^

Men de e ju helt inviduellt vad man proriterar ;)
 
Jag har precis beställt D90 + 18-105:an från Hegethorns. De var billigast av de som hade paketet i lager - man vill ju inte vänta mer än nödvändigt.

De skickar fraktfritt också och har såvitt jag förstår klanderfri renommé.
 
Jag köpte min D90 + 18-55 med VR på elgiganten för 8990:- i höstas. men kitobjektivet skickar jag med min D50. varför köpa ett kitobjektiv som sänker kvalite´n på bilderna när man får ett "Nikorr 50 f 1.8" för 1295:- ??? mycket skarpare och ljusstarkare än kitobjektiven. det är ju objektivet som bestämmer hur skarp det blir inte kameran..
 
Jag köpte min D90 + 18-55 med VR på elgiganten för 8990:- i höstas. men kitobjektivet skickar jag med min D50. varför köpa ett kitobjektiv som sänker kvalite´n på bilderna när man får ett "Nikorr 50 f 1.8" för 1295:- ??? mycket skarpare och ljusstarkare än kitobjektiven. det är ju objektivet som bestämmer hur skarp det blir inte kameran..

Om man inte behöver några andra brännvidder än 50mm har du givetvis rätt, men de flesta av oss vill allt kunna ta bilder med kortare brännvidd än så. Då kan en 18-55 komma väl till pass.

Per.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.