Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra nybörjarlitteratur på svenska?

Produkter
(logga in för att koppla)

Obbe

Aktiv medlem
Hej,

Har just köpt en EOS 300D (inget objektiv ännu). Söker litteratur typ DSLR för dummies eller motsvarande. Kort och gott en bok som förklarar objektiv, kamerans funktion etc. på ett begripligt sätt. Någon som har några boktips. Ser gärna att den är på svenska. Har läst "artiklarna" här på fotosidan men vill ha lite mer.

Tack!

Gå till ditt närmaste biblioteket. Där finns det mesta, från nybörjarlitteratur till mer avancerat. Och inget kostar det heller!

Ofan, ger bokhandeln bort litteratur nu för tiden ? :D

Kom gärna med förslag på titlar. Måste väl finnas fler nybörjare som jag?

Obbe skrev:
Ofan, ger bokhandeln bort litteratur nu för tiden ? :D

Kom gärna med förslag på titlar. Måste väl finnas fler nybörjare som jag?

Jaja... det finns säkert nån uträkning som visar hur mycket av dina (och mina) skattepengar som går till driften av biblioteksverksamhet. :)
Men när man ändå är med och betalar så kan man ju lika gärna utnyttja de möjligheter det ger. Biblioteken är ofta underskattade. De har mycket i form av både böcker och inte minst tidningar.

Titlar kan jag inga så här på rak arm... gå dit och titta så märker du nog själv vad som passar.

det här måste antagligen vara ett av sveriges bästa forum alla kategorier. Tack för hjälpen vänliga själar :D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar