Annons

Bra moped/mc Bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

madsen1

Aktiv medlem
Hej

Ska göra ett uppdrag i veckan och behöver lite inspiration.

Bilderna som ska tas är Mopedbilder för reklam, annnonser och posters med modell.


jag tänkte fota uppe på kinnekulles småvägar men behöver lite inspiration

Någon som har några tips om bra moppebilder?



Tacksam för svar

/Adam
 
Ingen stor erfarenhet av mopedbilder men skulle förslå bilder från lågt perspektiv som förmedlar fart och sen kanske bilder när man t ex parkerat i gröngräset och sitter och fikar med nån vacker utsikt.

På detta sätt förmedlar du både farten och friheten med moped.

Litet annorlunda vinklar gör ju alltid bilderna litet roligare.
 
Tack Kristoffer. Det är min mening att ta bilderna på de sätt du beskriver.

har även bokat in en skåpbil där jag ska stå i skåpet med öppna dörrar och fota action bilderna


har provat fotosidans sökfunktion efter moppebilder men får inget av värde

mvh: Adam
 
Stå i skåpet låter äventyrligt.

Passa dig så att du inte rasar ur så ser jag fram emot att kanske få se dina färdiga bilder
 
Ta med ett vattengevär av StarWars typ och blöt ner mopederna rejält innan.
Pärlande vattendroppar gör sig för det mesta.

En annan "måste miljö" är ju en byhåla-korvkiosk.

Snygga tjejer och hårda killar som sitter på mopparna och äter mosbricka.

Mitt på det öde byatorget där man ser Korv-Gunnar i sin lucka

Patrik
 
Tack för era tips. Kollade in tillverkarnas hemsidor, men det var inte så speciellt roliga bilder.. mest frilagda med vit bakgrund...


Tack Kristoffer, ska spänna fast mig i skåpet så jag inte ramlar ut ;)
 
Jerry .: jag kollade lite i ditt album. I action sektionen finns ett foto på en startlinje . Var kom killen längst till höger från? Haha!
 
wrc skrev:
Jerry .: jag kollade lite i ditt album. I action sektionen finns ett foto på en startlinje . Var kom killen längst till höger från? Haha!

I löparkretsar ( i alla fall i södra sverige) är han mycket välkänd som "Rosa Pantern" och gör dessutom mycket bra resultat.
En riktig färgklick vid tävlingar..

Jerry
 
trådkapare ;)

Jag tar gärna emot mer tips på hur man ska kunna göra denna moppefotografering ;)

Inspiration är alltid kul
 
ja , det är ju ungdomar som köper mopeder. Och vad gör ungdomar med mopeder? Dom impar på polare och tjejer. Alltså, en bild där man ser vilket intryck moppen gör på omgivningen. Kanske korvmojjen eller skolgården med ett par gamla DT med i bilden så att den nya moppen framhävs som finare. Ett par neonljus ger ju säkert extrapoäng i köpgruppen =) Kanske åkbild med våt asfalt och blänkande neonrör under.Gärna förbi dicokön som kollar avundsjukt efter moppen.Lite riggning för att fixa men allt är inte lätt här i livet.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.