Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra modell-objektiv till Sony A100

Produkter
(logga in för att koppla)

Lincon888

Avslutat medlemskap
Någon som kan tipsa mig om ett bra modell-foto objektiv? Har tittat på Minoltas fasta 50mm men ser överallt att det står att det är bra till porträtt? Är det så nån skildnad mellan porträtt & modellfoto?

Det skulle också vara skönt att slippa springa omkring så dant. Har tittat på "Tamron SP AF 28-75/2,8 XR Di" men skiljer det sig så jätte mycket från dem objektiv jag har? "Sony DT 18-70mm F3.5-5.6" OCH "Sigma 28-80 1:3.5-5.6 II Macro". Eller kanske rentav funkar dom objektiv jag har bra till modellfoto?

Ser oftast att folk använder objektiv som går över 100mm när dom fotar modellbilder.

Blir glad för alla råd och tips!

Jag tycker 70 mm är en bra porträttbrännvidd. Hög ljusstyrka ger möjligheten att frilägga personen framför en oskarp bakgrund.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar