Annons

bra konsumentskrivare?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, jag behövde en skrivare hemma och köpte en billig. Måste säga att jag är förvånad över hur bra den är. Jag tror faktiskt inte att jag skulle klara ett blindtest mellan min IX6550 och många skrivare som kostar över 10x mer. Har faktiskt använt alster direkt från hemmaskrivaren flera gånger trots att jag har tillgång till betydligt dyra saker.

Patronerna går också att hitta ganska billigt om man tittar utanför dom vanliga elektronik-kedjorna som verkar ha hutlösa marginaler på dessa patroner. Köper alltid orginalpatroner, men hittar dom oftast på internet till mindre än halva priset mot vad man får tag på dom i butik.

/Karl

Var köper du då?

Skillnaden i kvalitet mellan skrivaren för 700 kr och den för 4000 kr är ofta förvånansvärt liten. Men skillnaden i bläckpris är större än vad du tror är möjligt. Ofta är det billigare att köpa en dyrare skrivare för att få lägre förbrukningskostnader.

Håller med. Vår WF-3620 tycker jag står upp förvånansvärt bra mot min gamla fotoskrivare Epson Stylus R1800. Den styra skillnaden är att man kan skriva ut A3:eek:r på Stylusen. När det gäller bläcket är det komplicerat tycker jag. Det är ingen jätteskillnad i patronstorleken mellan skrivarna och bläcket till R1800 hör till de dyrare men om man har fler patroner säg 7 eller 9 i en fotoskrivare och 4 i en konsumnetmodell så ska ju 7 eller 9 patroner gå igenom rensningscykler istället för 4 och det borde ju ge mer spill totalt.

Instämmer, det är dags för en bläckkampanj, som den hemmafruarnas mjölkkampanj vi hade för ett par år sedan. Ska vi hoppas att Epson verkligen sänker priset på sitt bläck till den nya generationens skrivare. Alla som ska till Fotomässan får väl gå till deras monter och tjata om detta. Ta en sväng förbi Canons och gör samma sak.

Bra och billiga utskrifter åt alla!!!

Ingen dum idé alls! Det ska jag faktiskt göra. Man förstår ju varför många anlitar Crimson m.fl.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto