Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra kamerabutiker i Uppsala?

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan_Ki

Medlem
Jag tänkte våga mig på att köpa en 40D från Canon och undrar om det finns några personer här som känner till om det finns några bra butiker i Uppsala man kan gå till eller om det är att "ta sig in till stan" som gäller? Ett juste pris är ju givetvis att föredra men även bra service och hjälpsamt bemötande är önskvärt för en komplett gröngöling.

Tack på förhand
 
Uppsala fotokompani har jag alltid upplevt som bra att ha att göra med, kunnig personal, bra service och man har (historiskt) kunnat diskutera priset. Fast just nu är det mkt semesterpersonal i butiken
 
Det finns tyvärr bara en butik i Uppsala, UFK, som har det sortiment man önskar. Priserna är normala butikspriser och deras välvilja att matcha "internetpriser" har inte varit så stor.
 
Som nämts redan Fotokompaniet bra utbud, kunnig och hjälpsam personal och priserna är alltid förhandlingsbara, när jag köpte nytt i våras blev det samma pris som de billigaste webbshoparna tog för motsvarande utrustning ochdå har jag den personliga servicen och närheten till hjälp på köpet så klart värt att handla där ;-)
 
Tack för svaren.
Jag känner till butiken och går förbi där då och då (svårt att undvika kanske). Men när man jämför med priserna på scandinavian photo känns UFK nästan som stråtröveri mitt på ljusa dagen, men det skadar kanske inte att gå förbi och fråga lite snällt, fast sannolikheten att de sänker priset Så mycket känns nog lite skakig :) (speciellt när scandinavian photo skickar med två objektiv (skräp?) för sammanlagt en femhundring mindre än UFK säljer bara huset för.)

Då är ju frågan om man kan gå in i butiken för scandinavian photo och köpa kameran där för det annonserade priset eller om man måste beställa den. Jag skall nog skicka en förfrågan. Tack för tipsen!
 
Tack för svaren.
Jag känner till butiken och går förbi där då och då (svårt att undvika kanske). Men när man jämför med priserna på scandinavian photo känns UFK nästan som stråtröveri mitt på ljusa dagen, men det skadar kanske inte att gå förbi och fråga lite snällt, fast sannolikheten att de sänker priset Så mycket känns nog lite skakig :) (speciellt när scandinavian photo skickar med två objektiv (skräp?) för sammanlagt en femhundring mindre än UFK säljer bara huset för.)

Då är ju frågan om man kan gå in i butiken för scandinavian photo och köpa kameran där för det annonserade priset eller om man måste beställa den. Jag skall nog skicka en förfrågan. Tack för tipsen!

Objektiven är helt ok. Självklart finns det mycket bättre, men de kostar å andra sidan lika mycket som hela det här paketet...per styck.
(ok, man kan köpa piratmärken som är bra också)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.