Annons

Bra köp?

Produkter
(logga in för att koppla)

mikahn

Avslutat medlemskap
Nu börjar jag bestämma mig ang objektiv till min Canon 30D.
Behöver dock råd och stöd i detta val. Kriterier jag har:
* Snabb AF
* Skarpa bilder
* Rel tyst
* Ljusstyrka är inte ett måste (kör med stativ)

Tankar på objektiv:
Canon EF 17-40L 4.0 USM
Canon EF 70-200L 4.0 USM

Vad tror ni om detta? I framtiden räknar jag med att täppa till gluggen mellan 40 och 70 med ett ex 28-85 eller liknande samt ett 3 eller 400mm fast objektiv. Kanske också ett Macroobjektiv samt en 1,4 konverter. Blixt har jag även om jag måste köra den manuellt idag.

Känner att jag litar mer på originalobjektiv än ex Sigma och Tamron, är det fel tankar?

Tackar på förhand.
 
Det där ser skitbra ut. Det finns nog ingen bättre uppsättning till en 1.6x kamera. Ok ljusstyrka, snygga objektiv med härlig känsla. Fan att Nikon inte kan få tummen ur röven!!!

Komplettera med en bra blixt istället för ett tredje objektiv.
 
Jag hade dom gluggarna + 100 makro till min 20D, och jag var väldigt nöjd med vad dom presterade, speciellt 70-200'an, jag saknade inte glappet mellan 40 och 70, därimot ljusstyrkan, hade jag haft dom prylarna kvar idag så hade jag kompliterat med en 85/f1.8.

/kent
 
Tackar för synpunkterna återigen. Just glappet har oroat mig lite, man jag skall prova först innan jag täpper till det.
Jag köpte idag mitt 17-40 och är redan riktigt nöjd med vad det kan. Ska snarast fixa ett 70-200.

Jag har funderat lite på Tamron 28-70? 2,8 Macro men är lite oroad i AF ljud och hastighet. Sedan vill jag gärna har ett 300, men det blir nog en 400 och en x1,4 konverter när ekonomin tillåter.

85/1,8 låter ju onekligen intressant. Jag har annars funderat lite på 50/1,8.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.