Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra inställningar på D70/D70s

Produkter
(logga in för att koppla)

Claus

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag provade att söka efter trådar här på fotosidan.se som beskriver om bra kamera inställningar för att få bästa bild direkt från Nikon D70/D70s men jag hittade inga.

Däremot hittade jag ett kanontips hur man får bra bilder direkt ur kameran, tipsen kommer från nikonians forum, se direktlänk http://www.nikonians.org/cgi-bin/dc...ount&om=15189&forum=DCForumID86&viewmode=all.

Vad kör ni själva med för manuella inställningar?
Själv kör jag med dom tipsen som anges på Nikonians forum och bilderna blir fantastiskt fina! :)

/Claus
 
Det är ju trots allt bättre att strunta i dom där inställningarna och fota i Raw-format, om man nu vill ha maximal prestanda från kameran.

kent.
 
Zoso skrev:
Det är ju trots allt bättre att strunta i dom där inställningarna och fota i Raw-format, om man nu vill ha maximal prestanda från kameran.
Det beror allt lite på hur man fotar, och vad man har för RAW-konverterare. Jag märkte nyligen att jag faktiskt får betydligt trevligare färger i JPG direkt ur min D50 än när jag använder ACR. Därför växlar jag nu mellan JPG och RAW beroende på hur ljuset är, och vad jag kan tänkas vilja göra med bilden i efterhand:)
ARC gillar inte D50 verkar det som. Färgerna blir ibland väldigt knasiga faktiskt. Ska försöka prova nån annan konverterare. Synd att jävla snål-Nikon inte bjuder på sin programvara till kamerorna:-(
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.