Annons

Bra fototips, Bohuslän

Produkter
(logga in för att koppla)

F. Otografen

Aktiv medlem
Eftersom jag tänkt ta mig upp i bohuslän en bit i morgon undrar jag om det är någon som ha bra tips på platser att fota ?

Det blir ju lätt så att man besöker samma platser gång på gång och därför vore det kul med lite tips så man får se lite nytt och får lite nya fotoutmaningar.

tänkte mest röra mig mellan sträckan stenungsund-uddevalla ungefär. Borde finnas många smultronställen där som gått en förbi.

När du kommer till Stenungsund så svänger du av mot Tjörnbron. Tjörn & Orust har många fina "fiskarsamhällen" med traditionell Bohuslänsk bebyggelse där husen står mycket tätt, havsvyer i massor finns självfallet också.

Om du åker till Rönnäng på Tjörn så ska du uppsöka samhällets stora badplats (vet inte vad den heter, du får fråga). Om man där går upp på bergsknallen som ligger norr om badplatsen så har man utsikt över åstol som är en liten ö där husen trängs på ett sätt som jag antar är fullständigt unikt i Sverige. Med ett långt tele (gissningsvis 400+ på småbild) så bör du i bra väder kunna få några fina bilder på ön...

Stenungsön som ligger strax innan Tjörnbron har en mycket pampig & fin sekelskiftsbebyggelse som kan vara intressant att fotografera. Husen byggdes som sommarhus av mycket rika Göteborgare & även Stockholmare runt sekelskiftet, vissa är mycket pampiga & stora & påminner inte direkt om sommarhus...

Årstiden kanske inte är helt rätt men man får ta tillvara på det som bjuds. Här i Stenungsund har vi snö, hur det ser ut med snö på öarna vet jag dock inte. Brukar oftast vara mindre där...

Lite flygbilder från öarna

Aj aj, ser nu att du förmodligen åkt när jag skriver detta. kanske kan vara till hjälp för någon annan om så är fallet...

Larsa

T A C K !!

Tack för bra tips.
Som Larsa gissade hade jag tyvärr redan åkt, och såg svaren när jag kommit hem.
Men det gör ingenting, jag bor i göteborg och åker med jämna mellanrum upp en bit i bohuslän, dagsetapper, och kommer att kolla upp tipsen nästa gång jag åker, lite längre fram i vår.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto