ANNONS
Annons

Bra fotoboksleverantör!

Produkter
(logga in för att koppla)

Sten E

Aktiv medlem
Nu har jag just fått en fotobok som jag gjorde och beställde från www.fotobok.com (Pixopolis).
Det var deras bästa variant, en hardcover brilliant med dubbelsidigt fotopapper.
Jag tog formatet liggande A4 och gjorde en bild per sida.
Det blev bra!
Bildkvalitén blev utmärkt, och bokens pärmar, bindning och bläddringsmöjlighet var över förväntan.
Rekommenderas!
Jag har faktiskt redan beställt två nya fotoböcker från Pixopolis.

Nu har jag just fått en fotobok som jag gjorde och beställde från www.fotobok.com (Pixopolis).
Det var deras bästa variant, en hardcover brilliant med dubbelsidigt fotopapper.
Jag tog formatet liggande A4 och gjorde en bild per sida.
Det blev bra!
Bildkvalitén blev utmärkt, och bokens pärmar, bindning och bläddringsmöjlighet var över förväntan.
Rekommenderas!
Jag har faktiskt redan beställt två nya fotoböcker från Pixopolis.

Hej !

Kan bara inställa, jag gjorde likadant tidigare i höst, det blev riktigt bra, bättre
än jag förväntade mej.

Det jag har emot är att det bara skickas via UPS, hade hellre hämtat på ICA.

Du har väl inte missat att det går att generera en pdf-fil av boken med programmet ?
Går alldeles utmärkt att göra en pdf utan att beställa bok.

//MW

Hej !

Kan bara inställa, jag gjorde likadant tidigare i höst, det blev riktigt bra, bättre
än jag förväntade mej.

Det jag har emot är att det bara skickas via UPS, hade hellre hämtat på ICA.

Du har väl inte missat att det går att generera en pdf-fil av boken med programmet ?
Går alldeles utmärkt att göra en pdf utan att beställa bok.

//MW

Hej Magnus,

Tack för ditt inlägg! Intressant att det går att göra en pdf-fil med Pixopolis' program, det kan vara användbart. Visst är det bekvämare med leverans som man kan hämta själv än med UPS.

Sten

Goda erfarenheter av Pixopolis Sverige / Fotobok.com

Jag har också beställt böcker från Pixopolis och överlag har det varit bra, men jag hade en bok som blev lite mörk. Då möttes jag av den bästa tänkbara kundservice och det uppskattar jag.

Jag kommer också gå över på bokserien Brilliant då det är en mer pålitlig teknik och jag kommer definitivt fortsätta hos fotobok.com/Pixoplis Sverige.

Gamla sättet med vanlig post och utan trackingnummer blev ohållbart eftersom många paket försvann, kunden fick inga klara besked var försändelsen befann sig och eftersom vi inte fick en signatur från kunden blev några böcker reklamerade i onödan. Därför byttes leverantör till UPS, mycket dyrare - men det funkar bättre för de flesta kunderna.

Med dessa knep funkar UPS rätt bra:

• En sak som fungerar bättre för många kunder är att man anger jobbadressen som leveransadress direkt när man beställer.
• Om man behöver portkod för att ta sig in i byggnaden ange den i adressfältet efter gatunamn när du beställer.
• Ange ett mobiltelefonnummer så att budet kan nå dig vid behov – vi skriver den per hand på utsidan av alla paket som skickas till Sverige.
• Häng en fullmakt med instruktioner till budet direkt på dörren. (T.ex. att han kan leverera till granne eller har din tillåtelse att lämna boken direkt i postlådan).

UPS ha underliga regler... först efter att de har försökt att leverera en gång till angiven adress kan du kontakta dem och be om adressändring.

Vanligtvis är de lätta att nå via telefon och samarbetsvilliga när man uppger sitt trackingnummer.

OBS!!! den PDF som man kan sparar när man ha skapad sin bok i Pixopolis programmet är enbart tänkt för att underlätta förhandsgranskning och ha rätt låg upplösning.

De är alltså inte lämpad för att skriva ut själv!

Är på jakt efter en bra fotoboksleverantör och hittade också till nämnda leverantör. Upptäcker att de inte stödjer oss med mac utan vi får skicka in filer och kämpa oss. Lite segt att sitta med separata mallar och skicka in istället för att enkelt trolla i ett program. :( Tråkigt och jag letar vidare pga detta.

Är på jakt efter en bra fotoboksleverantör och hittade också till nämnda leverantör. Upptäcker att de inte stödjer oss med mac utan vi får skicka in filer och kämpa oss. Lite segt att sitta med separata mallar och skicka in istället för att enkelt trolla i ett program. :( Tråkigt och jag letar vidare pga detta.

Hej Karin,

många som använder MAC jobbar hellre i fristående program (Photoshop, Indesign mm.) för att designa sina uppslag. De var anledningen för mig att göra de superenkelt och snyggt att beställa för just den kundgruppen.

kolla här: http://www2.online-albumproofing.com/contents/tour

Efter registreringen laddar man upp sina designade uppslag, få automatiskt en blädderbok där man ser exakt hur den beskurna boken ser ut och kan sen beställa med några musklick.

Iphotobok

Beställde en fotobok med mina semesterbilder via mitt Iphoto och Apple och blev mycket nöjd med resultatet !

Har kommit halvvägs med en fotobok i Lightroom. Tänkte beställa hos Blurb och på deras hemsida sägs att de levererar till Sverige. Men när jag växlar över till Bok i Lightroom så dyker en dialogruta upp som säger att Blurb inte stöder språket (svenska då antar jag). Kommer det att ställa till bekymmer för mig?

Någon som verkligen beställt från Blurb? Kan inte tolka inlägget en bit ovanför riktigt.

Har kommit halvvägs med en fotobok i Lightroom. Tänkte beställa hos Blurb och på deras hemsida sägs att de levererar till Sverige. Men när jag växlar över till Bok i Lightroom så dyker en dialogruta upp som säger att Blurb inte stöder språket (svenska då antar jag). Kommer det att ställa till bekymmer för mig?

Någon som verkligen beställt från Blurb? Kan inte tolka inlägget en bit ovanför riktigt.
Jag skulle tro att det är själva beställningsdialogen som bara finns på engelska, inte på svenska.

Jag har iofs inte beställt böcker från Blurb genom LR4 men jag har köpt böcker därifrån genom att ladda upp från deras eget program och det fungerade riktigt bra med snabb leverans och bra kvalitet. De har två tryckerier, ett i USA och ett i Holland, min bok kom från Holland på mindre än en vecka.

T.o.m. 28 augusti får du 15% (20%) rabatt på beställningar över £100 (£150) med koden DMILNOR.

Uppladdningen från Lightroom till Blurb gick bra. Mycket bra förhandsgranskning av den färdiga boken. Ska göra några små justeringar sedan blir det beställning.

Jag beställde en bok igår från blurb. Gjord och uppladdad mha LR4. Jag uppfattade inget när jag beställde som kan vara problematiskt.

Jag kan återkomma när den dimper ner i postlådan :)

Fick hem min bok idag och jag måste säga att jag är positivt förvånad!

Tog ändå det "billigaste" alternativet för jag visste inte riktigt hur det skulle bli men OJ vad bra bilderna blev. Det enda jag kan klaga på är att jag gjorde en dubbeluppslagsbild och det blev lite svårt att se i skarven när man tog "mjukt omslag".

Men man ska inte klaga, riktigt fint för pengarna. Jag hade dessutom (såg jag i efterhand) använt mig av 2-3 72dpi bilder. Men LR säger till ifall det blir för låg upplösning på bilderna och de blev superfina de med.

Blir helt klart fler böcker från Blurb gjorda i LR!

Efter lite strul med leveransen så fick jag min fotobok idag från Blurb.

Jippi, säger jag bara! Den är grym! Omslaget är inte alls så dassigt som vissa fått mig att tro. Att det inte kan hålla fotopapperskvalitet var ju ganska givet.

Fotona inne i boken är ljusa och fina. Tur att jag kalibrerat skärmen med min Spyder 3. Annars är jag rädd att de blivit alldeles för mörka. Förhandsgranskningen på deras webb gav en mycket bra bild av hur boken skulle se ut. http://www.blurb.com/books/3477880

Jag valde hårt omslag, premium lyster i storleken 25x20 cm.
Rabatten för att jag använde Lightroom drogs av automatiskt.

Det kommer att bli fler böcker från Blurb framöver.

Teckensnitt

Efter lite strul med leveransen så fick jag min fotobok idag från Blurb.

Jippi, säger jag bara! Den är grym! Omslaget är inte alls så dassigt som vissa fått mig att tro. Att det inte kan hålla fotopapperskvalitet var ju ganska givet.

Fotona inne i boken är ljusa och fina. Tur att jag kalibrerat skärmen med min Spyder 3. Annars är jag rädd att de blivit alldeles för mörka. Förhandsgranskningen på deras webb gav en mycket bra bild av hur boken skulle se ut. http://www.blurb.com/books/3477880

Jag valde hårt omslag, premium lyster i storleken 25x20 cm.
Rabatten för att jag använde Lightroom drogs av automatiskt.

Det kommer att bli fler böcker från Blurb framöver.

Jag undrar vilket teckensnitt du använt samt storlek på det? Använder Blurbs booksmart och där är skuggade kanter på sidorna som ev kommer att beskäras vid tryckningen och jag undrar om din bok blev beskuren vid tryckningen?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar