Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra charter resmål för barnfamiljer, 1 v i mars eller april?

Produkter
(logga in för att koppla)
mange78 skrev:
Bokat och klart! Blev Playa Blanca på Lanzarote. Första riktiga tok-chartern faktiskt. Skall bli intressant.

Fråga: Hur är det med stöldrisk på Kanarieöarna? Jag menar, kan man knalla omkring med en kamera och objektiv hängades på axeln? Givetvis gäller ju sunt förnuft, men jag menar om man måste vara mer vaksam än exempelvis här hemma?

Första gången jag var på Kanarieöarna så hade vi inbrott i lägenheten när vi låg och sov. Min pappas systemkamera plus lite kontanter var det som försvann. Jag tycker att safety box på rummet absolut är något man ska hyra om det finns.

Nuförtiden är det mycket vanligt att alla hotell har höga staket med låsta grindar. Ute på stan/bland folk så är det väl normal aktsamhet som gäller, inte lägga ifrån sig grejerna etc. Det är ju som bekant tillfället som gör tjuven och inte tvärtom.

chajo skrev:
Första gången jag var på Kanarieöarna så hade vi inbrott i lägenheten när vi låg och sov. Min pappas systemkamera plus lite kontanter var det som försvann. Jag tycker att safety box på rummet absolut är något man ska hyra om det finns.

Nuförtiden är det mycket vanligt att alla hotell har höga staket med låsta grindar. Ute på stan/bland folk så är det väl normal aktsamhet som gäller, inte lägga ifrån sig grejerna etc. Det är ju som bekant tillfället som gör tjuven och inte tvärtom.

Jo, det är inhägnat där vi ska bo.

Sen är det inte tillfället som gör tjuven, det är bristande respekt för vad som är privat egendom och inte. Med andra ord är det tjuven som gör tjuven! Det är min bestämda åsikt,,,

Men tack för ditt svar!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar