Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra Canvas-leverantör?

Produkter
(logga in för att koppla)

Bee

Aktiv medlem
Min vanliga leverantör har lagt ner verksamheten så nu är jag i desperat behov av en ny leverantör som även monterar på ram.

Det är viktigt att detär bra kvalitét på canvasen och ramen.

Är det någon som vet någon i Stockholmstrakten så de slipper skicka dem med posten? Jag har hört att posten inte hanterar tavlorna så bra.

Snälla, hjälp!
Bee Thalin

Min vanliga leverantör har lagt ner verksamheten så nu är jag i desperat behov av en ny leverantör som även monterar på ram.

Det är viktigt att detär bra kvalitét på canvasen och ramen.

Är det någon som vet någon i Stockholmstrakten så de slipper skicka dem med posten? Jag har hört att posten inte hanterar tavlorna så bra.

Snälla, hjälp!
Bee Thalin

Crimson! har inte provat deras canvastjänst, men jag har svårt att tänka mig att det skulle vara dålig kvalitet. Du kan säkert gå dit för att få dig en titt på produkten

En som är riktigt duktig på att skriva ut bilder på canvas är Anders på Holly foto som ligger på folkungagatan numret dit är 6409200 om jag inte minns fel.
En som är bra på att montera canvas på kilram är jordi konstnärshandel vid maria torget hon är dessutom riktigt billig.
Sedan så har du en riktig ramverkstad inne i stan k-ram www.kram.se där kan du prata med Elisabeth hon är väldigt duktig o har även tjocka kilramar (kallar dom 3 dimensionella) tel dit är 08 154872 adress surbrunnsgatan 2.

Crimson! har inte provat deras canvastjänst, men jag har svårt att tänka mig att det skulle vara dålig kvalitet. Du kan säkert gå dit för att få dig en titt på produkten

Crimson har bra canvas men monterar inte, jag är också på jakt efter en leverantör som kan ge mig ett färdigmonterat resultat.

Måste också rekommendera Crimson. Är grymt nöjd med min första Canvas som blev en present till min pappas födelesedag.

Beställde en 40 x 40 cm med 4 cm kilram å leveransen ligger som vanligt på totalt 2 dagar med leverans till Skåne:) 480 kr ser jag också som grymt prisvärt. Å ngt jag också tycker man ska välja är den 40 mm tjocka "ramen" istället för det 16mm som är standard...

Tjänsten är ganska ny, men visst monterar dom!

Å om man slipper leverans priset är det ju ett stort plus.

Så testa Crimson är mitt tips, å kvalitén på monteringen osv tycker jag är fin fin...

Tack!

Jag har nu pratat med Crimson och fått lite information. Jag brukar använda Crimson men inte på stora tavlor eftersom jag inte vill montera stora tavlor. Nu när den tjänsten finns så kommer jag att köra med dom även på de stora tavlorna. Jag är väldigt nöjd med Crimson.

Tack!
Bee

Rekomenderar Crimson.se till canvas också,
halva priset jämfört med proformat.com
på vissa format med dessutom.

Sen kan jag meddela att crimsons tavlor
är betydligt bättre vad gäller fastsättning
och proffsigare ser det ut på baksidan av tavlan
än proformats hemsida med canvas därifrån jag beställt
förra året.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar