Annons

Bra bok om digitalfotografering?

Produkter
(logga in för att koppla)

fluffan

Aktiv medlem
Min lillebror fyller år idag och tänkte köpa en bok om digitalfoto till honom i present.

Någon bra bok för max 300:- som ni rekommenderar.

Måste gå att beställa från Sverige, typ på adlibris och liknande. Elller hos någon bokhandlare i Göteborg.

Jag missänker att denna bok inte är den du söker efter, men jag måste ändå ta och göra lite reklam för den. Kan ju vara intressant för andra här på fotosidan.

Boken heter: "Real World Camera Raw with Adobe Photoshop CS"

Besök: http://www.adlibris.se/shop/product.asp?isbn=032127878X&mscssid=GGAVNPNWFNAA9K3KKJH8GWQS6MFJERT3

En utmärkt bok för den som har kommit en bit in i digitalfotograferandet och använder Photoshop CS för att behandla sina bilder. Jag tror att innehållet är aktuellt även för CS2, men det är egenligen bara vad jag tror.

De inledande kapitlien är de allra bästa. De berättar grundläggande om hur en digitalkamera fungerar och informationen i den boken har helt klart hjälpt mig i mitt fotograferande.

Jag kan varna lite för att den ÄR "amerikansk". Upprepningar är en del av spelet! Men den är bra i alla fall!

//Eric

Fick hem boken "Västkust - från Nidingen till Koster idag", den kommer min bror blir glad över.

Verkligen en jättefin bok med helt suveränt fina bilder. Tycker själv allra bäst om skärgårdsmiljön (är väl så när man tillbringat sommarloven på Donsö) , så för mig är detta en toppenbok. Funderar på att köpa en till mig också.

ANNONS