Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra allroundobjektiv med bildstabilisering (var "Blir förvirrad")

Produkter
(logga in för att koppla)

AndersP69

Aktiv medlem
Blir förvirrad

Jag har en EOS 300D med EF-S 18-55/3,5-5,6 som följde med kameran. Nu ska jag köpa ett bättre objektiv som har IS och USM, objektivet ska vara ett allround eftersom jag plåtar det mesta men är lite mer dragen åt modell hållet.Vilket ska man välja, jag har kikat lite runt här på fotosidan och fastnade för EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM....vad tror ni om det.

Någon som vet om en bra sida på nätet som man kan kolla priser m.m.
 
Jag använder bland andra ett sådant objektiv som du har kikat på. Det är ett väldigt prisvärt objektiv som kommer hjälpa dig fram till många väldigt skarpa bilder. Brännvidden är användbar för den mesta typ av fotografering.

Kolla gärna in recensionerna här på fotosidan.

mvh/Peter
 
Jag har objektivet du funderar på och är nöjd med det, även om jag inte nyttjar IS fullt ut. Dock anser jag att 28mm är lite för mycket tele för t.ex. festfoto inomhus så jag faller tillbaka till mitt 18-55 ibland. Skall väl ersätta det med ett trevligare vidvinkel när kassan tillåter...

Jag köpte mitt begagnat för drygt 3000. Hittar du ett bra begagnat (repfritt, mekanik som inte kärvar) så slå till.


Johan
 
Du har ju antingen 28-135 som är lite billigare nu efter några år på marknaden, eller Canons nya EF-s som är 17-85(motsv 28-135 på 300D och 20D).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.