Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bröllopsgotografering i Jönköpingstrakten vid regn

Produkter
(logga in för att koppla)

meloday

Aktiv medlem
Hej!

Är det någon som har tips på något bra ställe i Jönköpingstrakten där man kan ta bröllopsporträtt om det skulle vara dåligt väder?

Hälsar Frida
 
Hej.

Jag brukar tillsammans med brudparet ha en reservplan.
En plats inomhus som de tycker är fin, eller bara i lokalen där de ska ha festen senare.

Har alltid med mig studioprylarna som blixtar, bakgrunder osv osv om det finns minsta risk för skurar.
Hade en bröllopsplåtning vid vätterstrand med starka vindbyar och lite lite duggregn.
Brudens hår slog åt alla håll och jag tog hur många bildserier som helst,

Jönköping utomhus kan vara knepigt, med tanke på vinden också.
Så hör med brudparet om de vet om någon plats inomhus och ta med dig studion (om du har).

MVH Julle - http://www.bildeffekt.se
 
Hej.

Jag brukar tillsammans med brudparet ha en reservplan.
En plats inomhus som de tycker är fin, eller bara i lokalen där de ska ha festen senare.

Har alltid med mig studioprylarna som blixtar, bakgrunder osv osv om det finns minsta risk för skurar.
Hade en bröllopsplåtning vid vätterstrand med starka vindbyar och lite lite duggregn.
Brudens hår slog åt alla håll och jag tog hur många bildserier som helst,

Jönköping utomhus kan vara knepigt, med tanke på vinden också.
Så hör med brudparet om de vet om någon plats inomhus och ta med dig studion (om du har).

MVH Julle - http://www.bildeffekt.se

Tack för svaret! Det är den planen vi jobbar på just nu. Brudparet har inga idéer. Det är ett litet bröllop och de ska vara hemma efteråt. Det får bli i kyrkan i sådana fall... Jag har ingen studio.

Fick tips om ett garage där andra fotografer brukar vara, men det var tyvärr stängt just då.
 
Om det inte står som spön i backen kan man kanske vara utomhus ändå. Jag fotade ett brudpar en gång och de hade varit förutseende att ta med paraplyer. Ett ljust (bra när vi fotade mot skog som blev en lite mörk bakgrund) och ett svart (som gjorde sig bra mot den ljusare himlen). Paraplyet blev som en gloria som ramade in och lyfte fram deras huvuden.

Bästa skottet från den plåtningen här.

Lycka till.

/Jerry.
www.jerryeriksson.se
 
Om det inte står som spön i backen kan man kanske vara utomhus ändå. Jag fotade ett brudpar en gång och de hade varit förutseende att ta med paraplyer. Ett ljust (bra när vi fotade mot skog som blev en lite mörk bakgrund) och ett svart (som gjorde sig bra mot den ljusare himlen). Paraplyet blev som en gloria som ramade in och lyfte fram deras huvuden.

Bästa skottet från den plåtningen här.

Lycka till.

/Jerry.
www.jerryeriksson.se

Tack Jerry!

Vilken superfin bild. Det kan absolut funka.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.