Annons

Bröllopsfotograf sökes

Produkter
(logga in för att koppla)

Stefan Larsson

Aktiv medlem
Söker bröllopsfotograf

Hej

Då de flesta vi vänt oss till är uppbokade så slänger jag ut frågan här också.

Vi är på jakt efter en fotograf, amatör eller proffs, som kan fota vårt bröllopsfoto, i samband med vigseln, inga vimmelbilder om vi nu inte kommer överens om annat. I första hand bara bröllopsfotot!

Önskat är att vi kan få resultatet i digitalt form och gärna raw bilderna.
Inga framkallningar eller tackkorts tryckningar då vi producerar detta på annat håll.

Vigseln äger rum i Norra Vallentuna ute i naturen lördagen den 19 augusti.

Så är du intresserad eller har frågor skicka mig ett mail på denna adress foto"at"xtem.com (byt "at" till @ så kommer det fram) eller tryck på kontakta här under eller helt enkelt svara i tråden.

Ersättning - Ja

/Stefan
 
Tjena Stefan...

Bor i Götet så att jag fottar är uteslutet, jag ska itne helelr förstöra din tråd där det primära är att finna en fotograf och inte dividera om andra saker. Men en stilla frågan: Varför vill du ha RAW filerna?
 
Som sagt svara gärna om ni är intresserade av att fota bröllopsfotot övrigt kan jag kommentera via mail. Tråden är inte till för att skapa diskutioner ang filer eller bildrättigheter detta kan jag och fotografen diskutera själva.

Budget kommer jag och fotografen överens om, gillar man inte budet tar man det inte precis på samma sätt som du själv inte köper något du tycker är för dyrt. Å andra sidan betalar man gärna mer för kvallite än billiga saker.

Lite svar på övriga frågor

- el finns
- Miljö, i naturen dvs väldigt grönt alt, vid vatten men då förvinner elen.
- datum: 19 augusti före ellere efter vigseln som är kl 14 så solen kan vara ett problem
 
Var försiktig

Det finns oseriösa fotografer här och det har jag erfarenhet av. Så var försiktig med vilka du väljer här på fotosidan.
 
Re: Var försiktig

Anders Nilsson skrev:
Det finns oseriösa fotografer här och det har jag erfarenhet av. Så var försiktig med vilka du väljer här på fotosidan.

Om så är fallet tycker jag du ska ta det med FS crew istället för att svartmåla rent generellt.

//Liza
 
var beredd på att den fotograf som säljer sina originalfiler billigt, och utan att själv försäkra sig om att slutprodukten (originalfiler är ju bara halvfärdiga) håller hög kvalité, med största sannorlikhet inte har så mycket erfarenhet bakom sig.

bröllopsbilderna är bilder som man kommer betrakta många gånger i livet.
vill man ha originalfiler från en duktig fotograf så får man oxå betala för det, annars får man tumma på kvalitén.
man får det man betalar för, helt enkelt.
 
Stefan Larsson skrev:
Som sagt svara gärna om ni är intresserade av att fota bröllopsfotot övrigt kan jag kommentera via mail. Tråden är inte till för att skapa diskutioner ang filer eller bildrättigheter detta kan jag och fotografen diskutera själva.


- Varför inte? "Annonsen" förfrågan ligger ju under diskussionforum och då ska väl saker och ting runtomkring detta diskuteras!? Annars kanske under annonsmarknad passa bättre?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.