Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bröllopsfoto med andra.
- Trådstartare Per_S
- Start datum
Thomas Olinger
Aktiv medlem
Jag har själv inte fotat bröllop men jag tycker att du ska prata med brudparet om fokusproblem, deras problem att fokusera sig på att se bra ut inför tre kameror. Det här tror jag är viktit att fundera mycket över. Vill de ha bra bilder ska du ha möjlighet att ta dem utan att de sittar åt olika håll på bilderna för att de försöker se bra ut för morbror Göran...
Om det sedan följer med någon som kan vara din hjälpreda är det bra, men det bör nog vara någon som har öga för komposition och idéer på bra och roliga bilder.
Om det sedan följer med någon som kan vara din hjälpreda är det bra, men det bör nog vara någon som har öga för komposition och idéer på bra och roliga bilder.
Happy Horse
Aktiv medlem
Hej Per.
Jag skulle direkt säga nej om brudparet frågade. Det har hänt att mina brudpar inte har frågat och så har det stått en morbror Göran där när det är dags...
Som Thomas säger, brudparet får problem med vem de skall titta/lyssna på och fotografen får problem med någon som garanterat är i vägen. Vid dokumentärt till exempel så har du säkert någon som står på fel ställe vid rätt tidpunkt...
Annat exempel är att jag fotograferar alltid utan blixt med lite längre tider under själva vigselakten. Om gästerna fyrar av en blixt samtidigt så är det bara att slänga bilden.
Jag levererar ett mycket bättre jobb om jag är den enda fotografen, om du har en chans att välja så ta den!
Lycka till!
//
Nina
Jag skulle direkt säga nej om brudparet frågade. Det har hänt att mina brudpar inte har frågat och så har det stått en morbror Göran där när det är dags...
Som Thomas säger, brudparet får problem med vem de skall titta/lyssna på och fotografen får problem med någon som garanterat är i vägen. Vid dokumentärt till exempel så har du säkert någon som står på fel ställe vid rätt tidpunkt...
Annat exempel är att jag fotograferar alltid utan blixt med lite längre tider under själva vigselakten. Om gästerna fyrar av en blixt samtidigt så är det bara att slänga bilden.
Jag levererar ett mycket bättre jobb om jag är den enda fotografen, om du har en chans att välja så ta den!
Lycka till!
//
Nina
Senast ändrad:
Per_S
Aktiv medlem
Jo, har fotat en del bröllop med. Fotade ett där en dagstidning var med. Vilken katastrof. Fotografen därifrån kom till mig efter ca 20 mins fotograferande :
-Du,kan jag få köpa batteri av dig, mina är snart slut i blixten.
härligt.
När vi skulle ta porträtten och vidare till kyrkan sedan prioterade de bort porträtten, för att de hade inte så mycket bensin kvar i bilen...suck.
aja..hon var massor i vägen iaf, fick ägna många timmar att redigera bort hennes skugga från en del bilder.
Men det blir nog så att Morbror Göran (blivigt ett begrepp nu?) får följa med. Har bestämt mig för att han ska få bära reflexskärm och min kaffetermos, för dagen tankad med bly ;-).
tack för era tankar
-Du,kan jag få köpa batteri av dig, mina är snart slut i blixten.
härligt.
När vi skulle ta porträtten och vidare till kyrkan sedan prioterade de bort porträtten, för att de hade inte så mycket bensin kvar i bilen...suck.
aja..hon var massor i vägen iaf, fick ägna många timmar att redigera bort hennes skugga från en del bilder.
Men det blir nog så att Morbror Göran (blivigt ett begrepp nu?) får följa med. Har bestämt mig för att han ska få bära reflexskärm och min kaffetermos, för dagen tankad med bly ;-).
tack för era tankar
Thomas Olinger
Aktiv medlem
Lycka till och hoppas att Morbror Göran blir en positiv upplevelse. Bärhjälp behövs ju alltid.