Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bröllopsalbum - mjukvara

Produkter
(logga in för att koppla)

drejjan

Aktiv medlem
Hej!

Har bestämt mig för att använda mig av Folio Albums som leverantör av exklusiva fotoböcker. Beställde hem en testprint och lite prover på omslag och jag gillar kvalitén. Tänker nu beställa hem en studioversion som är 10x10", Eco leather pärm med engraved logga och namn, jag börjar med det billigaste pappret och 15 uppslag osv..

Jag har laddat ner Photojunction och börjat pröva lite men dum som jag var prövade jag Lightroom 4 innan i bokmodulen vilket var mycket smidigare med färdiga templates mm, det var bara att köra. Det som sätter käppar i hjulet är att LR4 inte exporterar JPGs utan endast pdf:er vilket Folio Albums inte accepterar. Då tänkte jag först leta efter en converter som skapar jpg bilder av pdf:en, det som krånglar då är att de vill ha uppslaget som en jpg, inte varje bild för sig.

Så frågan är, finns det någon converter som delar som jag vill eller har ni något annat tips? Alt. någon källa till bra templates till Photojunction, gärna så billiga/gratis som möjligt självklart?

MVH
André

LR är ju ett väl spritt program.
Har du mailat företaget och frågat om det funkar med LR?
Det hade jag gjort först.

Folio Albums tar enbart emot jpg-filer där varje fil är varje uppslag vilket man kan läsa på deras hemsida, här har du en länk.

Jag är inte intresserad av att läsa. Det klarar du säkert alldeles ypperligt själv.
Det jag menar är att de säkert inte är ointresserade av miljontals LR-användare.
Det enda sättet du kan påverka om hur DU vill ha det och samtidigt ge DEM förbättringsideér eller kanske jämka är att DU hör av dig till dem.

Ojoj sorry för det, visste inte att någon vaknat på fel sida ;) Har varit i kontakt med dem men som sagt... Fick dock snurr på photojunctio nu, templates fann jag på photojunction store som jag het missat. Där finns både gratis och sådana som kostar.

Tack! Tillverkningskostnaden ligger på 2500:- på ett ungefär vilket både låter och är mycket, men smakar det så kostar det och man gifter sig bara en gång så varför bara ha en skiva?

Kostar albumet 2500 kr att tillverka? Vad kostar det för brudparet då?

/Stefan

Om ni gillar att jobbar i Photoshop kan jag varmt rekommenderar Pro Album Designer

http://pixbookdesign.com/proalbum-designer/ de finns inget som kommer i närheten när de gäller snabb och enkelt arbetsflöde. (max 2 min per uppslag)

För dom som redan har hittad "perfekta programmet" (Photojunction, Lightroom mm.) ett enkelt tips.

Jobbar alltid i kvadratiskt format, 70 x 35 cm 300 dpi och sRGB

I kombination med PAD kan ni sen omvandlar till den perfekta mått för många leverantörer av professionella böcker. (Folioalbums, QTAlbums, Eirikuva, Vision Art, WAS mm.)

Skickar in en röst för Pro Album Designer, har använt det en hel del nu och tycker att det är väldigt smidigt och framförallt prisvärt!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar