Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bröllop och regn

Produkter
(logga in för att koppla)

defiant

Aktiv medlem
hur gör ni om det regnar mycket när ni skall fota bröllop? Vad har ni för backupplaner? har ni bildexempel på yckade bilder?

Jag brukar leta rätt på platser som faktiskt har tak över sig. Det kan vara viadukter, lusthus, pelargångar, större portaler över entreer till kyrkor etc. Men som tur är har jag aldrig behövt använda dessa reservplaner...

Man skall alltid ha en plan B för regn. Finns inget brudpar som vill vara ute när det regnar. Har man tur slipper man använda den. Finns nog inget värre både för fotografen och brudparet om man står helt handfallen när det är dags.

Tipsen i posten ovan är bra.

Skulle spela minigolf i parken i Hjo en gg.
Inte kul för paret som kommer & när fotografen fått fram sina blixtar så slår regnet till & blåsten vänder paraplyet ut & in på stört. Som tur var hade de ju bilen med sig.

Jättefin bild, har blivit lite inspirerad nu... Tack!

Tack, tack. Ett litet tips om det blir blött. Ha med flera olika paraplyer, både mörka och ljusa. Av en slump hade brudparet själva det i detta fall. Det visade sig att bägge kom till användning. Vi gick ju en runda i omgivningarna och plåtade mot olika bakgrunder. Paraplyet erbjuder ju en liten gloria kring parets huvuden, och jag alternerade mellan ett mörkt paraply som på bilden när den för dagen ljusgrå himlen var bakgrund, och ett ljusare paraply när den mörkare skogen var i fonden.

Går ju också ta en kyss som en hemlig siluettbild på paraplyet om det är sol. Förutsätter ju ett ljust paraply.

I dag var det ju onekligen en regnig dag, i alla fall kring Enskede kyrka i Stockholm där mitt uppdrag var. Jag tog till plan B, dvs. en del bilder inne i kyrkan där det fanns en trapp med fönster upp till orgelläkaren plus att jag satt paret i bilen och åkte iväg till en gångtunnel under Enskedevägen. En del bilder på hur det blev finns på min blogg, inlagda dagens datum, www.fotograflindisima.blogspot.com .

Motljus+i+tunnel.jpg

Linda: Min inspiration över gick nu till 110% ren avundsjuka. din bild du bifogade här är så grymt snygg....... suck... vet inte om jag vågar kolla på dom andra bilderna :)

I dag var det ju onekligen en regnig dag, i alla fall kring Enskede kyrka i Stockholm där mitt uppdrag var. Jag tog till plan B, dvs. en del bilder inne i kyrkan där det fanns en trapp med fönster upp till orgelläkaren plus att jag satt paret i bilen och åkte iväg till en gångtunnel under Enskedevägen. En del bilder på hur det blev finns på min blogg, inlagda dagens datum, www.fotograflindisima.blogspot.com .

Motljus+i+tunnel.jpg

Underbar bild! Herregud vad vacker den är! :) Tack så jättemycket för inspirationen! Mvh /anna

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar