Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bråskande hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)
Om det är bråttom ska du inte köpa från Bedazzalink. De har leveranstid från 20-30 dagar pga import från Kina. en kompis har i för en månad sen beställt det kitet du länkat till men änsålänge inte fått den än.
Inte för att Bedazzalink är dålig- Har själv beställt från dom och det tar tid. Det står det på deras hemsida och tradera också.

/Stefan

Tack :)
jo det stämmer nog bra :)
men vet du eller någon annan hur själva kittet är?
och finns det någon annan stans att köpa? :)

Förresten, är det bättre att köpa lampor istället för blixtrar om man är amatör och inte har så mycket saker??
sånnfall tips på andra kit?

Förresten, är det bättre att köpa lampor istället för blixtrar om man är amatör och inte har så mycket saker??

Har du tid o vänta så tror jag detta kit är guld värd. Är studio inte din grej så kan du nog kränga den rätt snabbt på blocket för nästan samma prislapp.

/Stefan

Blixtrar ger generellt sett mycket mer ljus. Ska du komma upp i samma ljusstyrka med lampor behöver du väldigt starka lampor och det har vissa bieffekter som att det blir väldigt varmt i din studio. Antagligen tar de mycket mer ström också.

Rommel:
Tack så mycket, härligt att höra :)

ColaLime:
Ja tack så mycket, shit så varmt det blir ;)

Maxieboy:
ser ju väldigt bra ut :D men vågar man handla därifrån....^^ har ju ändå sparat för dettta heela vintern :O

Sattsa på kitet jag tänkte på först, eller från Ebay?
nån som har åsikter om det?

Rommel:
Tack så mycket, härligt att höra :)

ColaLime:
Ja tack så mycket, shit så varmt det blir ;)

Maxieboy:
ser ju väldigt bra ut :D men vågar man handla därifrån....^^ har ju ändå sparat för dettta heela vintern :O

Sattsa på kitet jag tänkte på först, eller från Ebay?
nån som har åsikter om det?

Jag har handlat mycket på nätet och i synnerhet från Kina och Hong Kong där det är bra priser på grejorna. Jag har aldrig haft några problem och grejorna har alltid kommit fram. Det är min erfarenhet andra kan fylla i med sina äventyr och Ebay handel. Kolla så att säljaren har bra renome och 100% betyg.

Jag har handlat mycket på nätet och i synnerhet från Kina och Hong Kong där det är bra priser på grejorna. Jag har aldrig haft några problem och grejorna har alltid kommit fram. Det är min erfarenhet andra kan fylla i med sina äventyr och Ebay handel. Kolla så att säljaren har bra renome och 100% betyg.

Ja men det låter ju bra :D
Vi får se hur det blir nu då ;)

jag är en amatörfotograf som tänkt att inhandla ett ministudio kit, typ. tänkte på detta: http://www.bedazzalinkphoto.se/product.html/studio-kit-inkl-3-blixtar?category_id=35

är det någon som testat detta? behöver jag köpa till något, utlösar grejjerna och allt det dära... jag haren Nikon D3100 :D
Tacksam för snabbt svar!!

Köpte via dom på en blocket annons.
Fick inget svar i början när jag mailade dom.Skrev då att det inte verkade så seriöst o sa att det inte blir nån affär.Fick då ett mail som sa att dom skickat vinnar mail flera ggr.
Okej sa ja o fråga hur lång leverans tid det egentligen va. högst 2 veckor betalade in 1900 o fick grejorna typ efter 8 dagar. vart överaskad att det gick fort. men vart viss tvecksam på den veckan man inte fick nått svar på mail o tel.

Ska väl bara packa upp grejorna nån dag o börja leka med dem.

Fick en jätte fin behändig väska oxå på köpet..

Senast ändrad:
Köpte via dom på en blocket annons.
Fick inget svar i början när jag mailade dom.Skrev då att det inte verkade så seriöst o sa att det inte blir nån affär.Fick då ett mail som sa att dom skickat vinnar mail flera ggr.
Okej sa ja o fråga hur lång leverans tid det egentligen va. högst 2 veckor betalade in 1900 o fick grejorna typ efter 8 dagar. vart överaskad att det gick fort. men vart viss tvecksam på den veckan man inte fick nått svar på mail o tel.

Ska väl bara packa upp grejorna nån dag o börja leka med dem.

Fick en jätte fin behändig väska oxå på köpet..

Beerätta gärna hur det verkar :D
Är väldigt intresserad!

Jo det är ju lite skillnad på priset, maxieboy :/

Ja allt funkar iaf..
Har inte riktigt provkört det på riktigt än ordentligt..
Men man får väl vad man betalar för..
Själva fästet mellen stativ o blixt är väl inte det bästa..

Återkommer mer när jag vet mer.

Vet inte om jag hinner vänta på att få en reccension, är på G att klicka hem det nu,
men visst behöver jag inte köpa till något?
eller "saknas" det något som jag måste ha? utlösarmanicgrejjen och allt det där^^

Vet inte om jag hinner vänta på att få en reccension, är på G att klicka hem det nu,
men visst behöver jag inte köpa till något?
eller "saknas" det något som jag måste ha? utlösarmanicgrejjen och allt det där^^

mitt första "studioset" så har inget o gemföra med.
Men på mitt sätt så följde allt med tror jag.?Sändare o mottagare osv. allt som står som det ska va med följde med.
Kan själv inte gå igenom min utrustning nu när jag är bort rest..
Men man får väl vad man betalt för kan jag tänka.

MVH K

Jag vet inte om du har tryckt på knappen "KÖP" ännu men jag tror inte att du ångrar ditt val. Betänk att en vanlig kamerablixt kostar ca 3000:- utan några tillbehör. Du får nu tre blixtar, stativ och paraplyer att leka med. Du kommer att bli väldigt nöjd med dina blixtar och det kommer att ta lång tid innan du "vuxit ur" dem. Man kan alltid köpa finare, dyrare mer avancerade men frågan är hur mycket bättre du blir med dyrare utrustning. Detta settet du tänkt köpa kan du använda i framtiden också som hårljus, effektljus på bakgrunden osv så det är inte "waste of money". Lycka till med dina grejor, fota och ha skoj. Börja med kompisar, vänner och familjen så är du snart igång med snygga bilder.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar