Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Bränsle till handhållen eld??
- Trådstartare Vampire
- Start datum
Walle
Aktiv medlem
foto_korren skrev:
Kemisk ren bensin är det som gäller!! jag har hållt på med eld på fritiden tyyp spruta sluka osv. Kemisk ren bensin blir faktist inte så varmt. så nåt som jag inte testat men en kompis har är att man bara häller en liten klutt i hande osså tänder på... de blir förjävla (ursäkta språket) varmt men de blir snyggt.
Sprutar du eld med kemisk ren bensin???
Jag har mycket erfarenhet av att spruta eld, och n-paraffin har jag kört med. (Tändvätska, lampolja, rapsolja går också bra).
Kemisk ren bensin skulle jag inte våga testa med, låter rentav livsfarligt i mina öron.
Fredrik Calabrese
Aktiv medlem
Alkohol är det som brukar användas i tända eld på armen tricket eftersom det inte antänder underlaget.
Annars så är kevlarhandskar ett hett tips. De används av bl.a. glasblåsare. Kostar nog en del.
Annars så är kevlarhandskar ett hett tips. De används av bl.a. glasblåsare. Kostar nog en del.
Ollster
Aktiv medlem
KarateMuffin
Medlem
Prova kontakta www.salza.se De lär veta om några som är Sveriges mekka för poiare.
foto_korren
Aktiv medlem
nej då ja sprutar inte me kemiskren bensin men däremot så slukar ja me de. jag sprutar med "grön tänd" (nått rapsbaserat tror jag).men det funkar oxå med lampolja.
livsfarligt vet jag inte. men det har en låg antändnings temperatur.
livsfarligt vet jag inte. men det har en låg antändnings temperatur.
Per_tissen
Aktiv medlem
slynus
Aktiv medlem
Hand doppad direkt i bensin + frigolit.
Gäller bara att vara snabb med kameran
/Linus
Aktiv medlem
Jag har sprutat eld med vanlig bensin, det funkade bra för mig. Vi lindade en t-shirt runt en pinne och hällde bensin på, sedan var det bara att fylla munnen och spruta mot den brinnande pinnen, man kan reglera det hela rätt bra med lutning och luftflöde.
Det funkade även att doppa en tennisboll i bensin och kasta lyra till varandra, det blev inte märkvärdigt varmt.
Det funkade även att doppa en tennisboll i bensin och kasta lyra till varandra, det blev inte märkvärdigt varmt.
Senast ändrad: