Annons

Brännartrubbel

Produkter
(logga in för att koppla)

Tonyeagle

Aktiv medlem
Hoppas det finns någon därute som kan hjälpa mig. Jag försökte igår att installera en LaCie CD-brännare. Den skulle enligt papirerna klara både USB2 och USB1. Det var inga problem att installera Scan dual 3 på min dator med USB1. Först kunde datorn inte hitta någon drivrutin. Efter många försök lyckades jag välja någon USB-drivis och nu händer ingenting. Datorn regerar inte ens då jag pluggar in USB-sladden. Jag laddade ner en USB-driver från Lacies hemsida men vad ska jag göra med den? Hur får jag datorn att använda den när jag sätter i USB-sladden? Förklara gärna steg för steg då jag är helt rudis på datorer. (Har provat att installera om med CD:n som medföljde)

beror lite på vad du dragit hem för drivis. det var inte sån att du bara behövde dubbelklicka på den och installera?

annars är det enklaste att leta fram brännaren i enhetshanteraren (kontrollpanelen/system/maskinvara) och högerklicka på den o välj drivrutin... sen borde det bara att välja uppdatera drivrutin och välja var den ska söka (då riktar du den till drivrutinen du laddade hem)... sen borde den sköta resten själv...

finns inte

Brännaren finns inte med bland maskinvaror. Drivisen laddades ner i mapp (My downloaded files) och när jag öppnade så låg där 2 läsfiler och 2 andra filer. Ingenting hände.

Är det Windows XP vi pratar om?

När du pluggar in USB sladden ska ju datorn (förhoppningsvis) säga någonting typ "hittade ny maskinvara" - och sedan leta efter drivrutinerna för den enheten. Det är då du ska rikta Windows mot dina drivrutiner, antingen hemladdade eller från CD-skiva.

Hittar inte datorn USB enheten har det inte med Lacies drivrutiner att göra - då är det snarare ett windows-problem.

Testa att ansluta till olika USB-ingångar (om du har det) - starta om Windows.