Min teori är att du nog har lyckats få datorn att tro att brännaren är nåt annat, men då är det ändå konstigt att den inte finns i enhetshanteraren. Finns det nåt annat konstigt där som du inte känner igen? Inga skumma utropstecken i gula trianglar?
Annars kan det förstås också vara så att du har win98, men inte andra utgåvan (second edition) och att det inte funkar av den anledningen, men ge inte upp ännu!
Här kommer ett (långt...) förslag om vad jag skulle göra först om det var min krångliga dator. Testa detta, i följande ordning:
1) plugga ur cd brännaren om den är inkopplad.
2) Gå till
http://www.lacie.com/se/support/drivers/
och ladda ner "usb 2 driver" därifrån (627 kb). Om man får tro LaCie så ska du INTE ha usb1.1 drivers till en usb2.0 brännare, oavsett vad du har för dator och USB-controller i datorn (det är i alla fall så jag tolkar vad som står på deras hemsida.)
3) Packa upp den .zip fil du har laddat ner. Då får du en mapp som heter "LaCie_USB_Driver_Install". (detta kan inte vara samma som du laddat ner förut, för den här har bara en fil och en readme)
4) Gå till "kontrollpanelen" och sedan "lägg till/ta bort program", och ta bort (om de finns där) "TPP Storage Driver Installation" och "USB2 Storage Adapter V3 (LaCie)".
5) starta om datorn.
6) Gå till drivermappen du laddade ner, och dubbelklicka på filen "LaCie_USB_Driver_Install", följ instruktionerna.
7) Starta om igen.
8) Slå på strömmen till brännaren.
9) koppla sedan in usbsladden från brännaren till datorns USBport.
10) öppna "den här datorn" och titta efter den nya cd-enheten. Om den finns där, stoppa in en cd för att testa om den går att läsa.
11) Om det funkar så kan du installera Easy CD-creator efter det (obs! från den interna CDläsaren, inte från brännaren!)