Annons

Bränna CD med Windows Media Player

Produkter
(logga in för att koppla)

Falkman

Aktiv medlem
Någon som har bränt data-cd med Windows media player? Dags att lagra bilder på cd och tänkte använda Windows media player för ändamålet i o m jag har den funktionen, men får banne mig inte till det.

Blir inte klokare av att läsa hjäp-menyn. Hittar ingenstans hur man på ett lätt sätt skapar en bränninglista (som på något sätt ska läggas i den högra marginalen).

Går det att dra filer/mappar direkt från skrivbordet?
Hur gör man?

Tacksam för hjälp.

Vilket operativsystem har du?

Om du har Windows XP så kan du väl dra filer direkt från utforskaren till en CD/DVD enhet så "köas" de för bränning. Högerklicka sedan enheter och då skall det finnas ett val "Skriv de här filerna till CD-skiva" eller något liknande.

OBS! Detta taget fritt ur huvudet, vet inte om det funkar.

mvh
Anders

Att bränna ut sina bilder via Media Player låter inte rätt. Har du inget brännarprogram på datorn som kan ge dig lite kontroll på vad det är du gör?
//Janne

AFJ skrev:
Vilket operativsystem har du?

OBS! Detta taget fritt ur huvudet, vet inte om det funkar.

mvh
Anders

jodå,man avslutar med,med höger klick och
avsluta sessionen så bränner den sen.

det finns väl även också på den blå vänster spalten "Vad vill du göra"

Bränna med verifiering i Win 7?

Hej,
Har använt Nero som brännarprogram med Win XP. Har nu bytt till Win 7 men då funkar inte Nero. Har istället använt brännarprogrammet som finns i Win 7 och det funkar fast jag vill bränna med verifiering och det kan tydligen inte väljas. Bränningen utförs troligen utan verifiering eftersom det går undan.
Kan man ställa in Verify någonstans eller finns det andra enkla sätt?
/Harald

Ingen aning. Jag har faktiskt inte brytt mig om att se efter om det går.
Jag kör med InfraRecorder (gratis/open source/GPL) och hade också Nero förr.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto