Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

BP-511 för 8 dollar?

Produkter
(logga in för att koppla)

Highweiss

Aktiv medlem
Är det bara jag som missat nått eller har marknaden för BP-511 batterier för t.ex 300D ställt sig på hufvudet!?

E-bay går BP-511 (1200 mAH) för 8 dollar och shipping and handling kostar 16.50 = 25 dollar lite runt räknat. 25 dollar = 190 kronor.

Går man till Cyberphoto.se vill dom ha 815 kronor för ett BP-511 batteri (1100 mAH). Och Scandinavianphoto.se vill ha 795 kronor. Vet inte vad eventuell postning kostar hos dem...

Att det ofta är billigare att köpa över nätet vet jag - men inte f*n skall det väl vara så här stor skillnad!? Fyra gånger dyrare...!? Eller har jag missat nått?
 
Det är en gräslig skillnad i pris. som alltid med alla sorters batterier till kameror o videokameror..
Man får helt enkelt kolla runt ordentligt tills man hittar det billigaste.

Zebramedia verkar bra.
 
Jag hade INTE litat på ett batteri för 8$..det är FÖR billigt.. Det är ju naturligtvis INTE orginalbatteri BR-511.. Jag vet att Nikons .. umm EH-?? finns i piratbatteri som ger problem.

Uniross hos cyberfoto kan jag rekommendera.
 
Jeppe skrev:
Jag hade INTE litat på ett batteri för 8$..det är FÖR billigt.. Det är ju naturligtvis INTE orginalbatteri BR-511.. Jag vet att Nikons .. umm EH-?? finns i piratbatteri som ger problem.

Uniross hos cyberfoto kan jag rekommendera.

De flesta BP-511 på E-bay saknar "märke", så det är ju förstås nån mindre noga räknat producent som tagit fram batterierna. Och jo - 8 dollar är FÖR lite. Köpte lösgodis för mer än så igår... fast jag är rädd för att det säger mer om min godiskonsumtion än om batteripriser...

Anyway, har du hört att nån skulle ha haft problem med piratbatterier specifikt för Canon? Kunde nästan vara värt 25 dollar att pröva... ofta är det trots allt märket som kostar... få'se, återkommer när/om jag prövat ett Pirat-511... :)
 
Off-topic:

Jesper - under rubriken "senaste foruminlägg" på startsidan är rubrikraderna för långa, dom försvinner in under den mittersta spalten (den med nya artiklar, guldmedlemskaps-banner etc.). Bara på min dator eller...?
 
Skippa eBay och köp från Zebramedia - totalkostnaden blir väl inte mycket högre och leveransen lär bli snabbare och säkrare. Jag har två tredjepartsbatterier från Zebra och båda fungerar utmärkt. Det äldsta av dem är nog ett år gammalt nu.
 
Det har ju varit en väldans diskussion om detta med piratbatterier och mobiltelefoner... Telefoner exploderar, blir varma m.m...

Ska man ta detta som en generell "risk" med piratbatterier, eller är det bara problem med telefonbatterier? Det känns ju som att ett uppladdningsbart kamerabatteri för ett par hundralappar skulle kunna ha samma egenskaper... eller?

Själv blir jag lockad av att köpa BP-511 med 1800mah för 200:- till min 10D, men jag kommer nog ändå hålla mig till orginal... Har man köpt kamerautrustning för tiotusentals kronor, så är 800:- inte blodigt mycket i sammanhanget enligt min mening + att det känns tryggt med ett batteri som är märkt "canon". Då vet jag iaf vart jag ska vända mig om det händer något... Det är iaf min åsikt.

mvh //Peter
 
Köpte ett 1500mAh batteri på eBay till min 300D (fungerar även för 10D) för $10 (frakten gick på $7). Batteriet varar c:a 30% längre än mitt original.
 
Hoppar in med en fråga om laddaren. Klarar orginalet även batterier med större kapacitet, låt säga ett på 1500mAH, eller måste man köpa till en laddare?

Johan
 
Har precis lagt en beställning på 1 st bp-511 och en biladapter 12v till laptop :D

Vi får se hur det funkar.
Återkommer med analys av batteriet om någon vecka när jag använt det.
 
Zebramedia batterierna funkar klockrent. Jag har 2 st 1450 mAh i vertikalgreppet till min 300D och de räcker ungefär hur länge som helst.
 
Jag har köpt totalt 8st BP-511 via Ebay för runt 10$ st. Dom funkar mycket bra iaf till min Pro90.
Har haft dom äldsta i över ett år nu.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.