Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bowens Explorer 1500

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har ingen erfarenhet av just den, men om jag greppade den ena länken rätt var priset i brittiska pund det betyder gånger 14 +- det betyder att bara generatorn landar på över 24000 sedan ska du ha skallar också. Det brukar bli ca 5000 till per skalle. Det finns en billigare Bowens sats till genimi blixtarna. Om du kollar här.

(här kan du jämföra priserna mot motsvarande Elinchrom prylar också)

Om du ändå vill lägga upp lite mer så skulle jag satsa på Pro fotos grejer dom sälj av www.yfo.se och är det mest använda inom mode osv, dom är väldigt stabila i test och är ett märke som du kan hyra i nästan vilken större stad som helst i värden.

Proffsfotos oktober nummer från förra året har ett antal tester av olika system, om du lyckas få tag i den nu.

Edit : missade visst länken :)

http://www.robertwhite.co.uk/
 
Det som Tore hänvisar till är troligen Bowens travelpack som jag har i min kameraväska här på FS. Använder den till mina Esprit Gemini och det funkar bra,m en du har inget inställningsljus. Å andra sidan har man oftast inte det från batteripack och om detfinns så är styrkan oftast för låg för att kunna användas förutom i mörker.
Bowens har flera trevliga pack, men de kostar.

Här finns lite av prylarna med priser
http://www.dito.se/index-2.html
 
Senast ändrad:
Elinchromes batteriagg går bara att koppla två skallar till och de går inte att styra oberoende av varandra.

Ska du ha profoto med möjlighet att koppla in fler
än två huvuden så blir det mycket pengar..

Fördelen med Explorer som jag ser det är att den går att bygga på, kan använda alla bowens tillbehör, går att koppla in två extra 750ws gemini blixtar och får sammanlagt 3000ws från en batterikälla. Samt att alla huvuden man kopplar in går att ställa oberoende av varandra över drygt 7steg och ultrakorta brinntider.


Jag har hittat Bowens explorer inkl. två quadhuvuden pulsar radiokit, billaddare, softbox, standardreflektor med rasterkit bakgrundsreflektor, stativ och lite andra smågrejer för strax över 35000:- inkl frakt och moms.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.