Annons

Bouncer för 5kr

Produkter
(logga in för att koppla)
Finurligt. Men den är väl snarare att jämföra med en reflektor, inget ljus slås ju igenom och sprids som med en diffusor.
Eller är den genomskinlig?

/K
 
bouncer och reflektor är väll samma sak...typ? Liknade produkter (som den på skärmen bakom) heter bouncer och kostar över 300 kr
 
bouncer och reflektor är väll samma sak...typ? Liknade produkter (som den på skärmen bakom) heter bouncer och kostar över 300 kr

Du har rätt. Bouncer är ett varumärke och har fler produkter och den du presenterar är en av dom. Jag som är lite insnöad associerade direkt till en diffusor -manicken som täcker hela blixtöppningen för att slå sönder ljuset -när jag läste namnet "Bouncher". Sorry!
Och ja, 5 spänn i stället för 300 är ju ett betydligt billigare för samma resultat.

/K
 
sant fast det är svårt att få ett papper att böja sig så, inte så mycket spänst, kan funka med hårdare papp om man viker och skär lite. Sen så håller musmattan längre än ett papper. Men allt beror ju på hur an använder det, är man ute och fotar mingelbilder på nån klubb eller är ute på stan och fotar folk när det duggregnar lite så hade kanske inte ett papper funkat, allt är relativt.
 
sant sant. Jag har tyvärr ingen panduroaffär i närheten där jag bor, ska dock beställa när jag har pengar (nej jag har inte ens 15 spänn)

Jag tänkte att jag omöjligt kunde vara den första som använt ikeas musmatta till detta
 
Jag kan tipsa om plastmappar, kan man göra en hel del kuligt med med bara en sax, en vit sån kan man nog göra en bra sådan här diffusor. Har även använt sköljmedelflaska (vit) till enkel diffusor.
Jag har gått baklänges i ämnet, jag har tagit en bit plastmapp som musmatta, bästa jag haft.
 
plast lock

Skulle tro att vilket vit plast lock som helst borde funka ganska bra, bara det är mjukt nog, bigpack glass t ex. Och om man limmar fast lite alu-folie??
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.