Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Borttagna kommentarer

Produkter
(logga in för att koppla)

Spunken

Aktiv medlem
Är det vanligt att folk tar bort kommentarer de får på sina bilder? Jag har fått flera kommentarer jag har skrivit borttagna.

Riktigt korkade, onödigt elaka och oväsenliga kommentarer kan jag förstå, men jag försöker alltid vara "vettig" och den kritik jag eventuellt ger gör jag så konstruktiv som möjligt.

Man gör väl med sina bilders kommentarer som man vill, men hur resonerar folk?
Varför tar DU bort komentarer?

Jag har bett om att få några (kanske två) kommentarer borttagna då de varit direkta angrepp på mig som person.

Under några av mina bilder har kommentarer försvunnit utan min inblandning av okänd anledning. Kanske är det kommenteraren själv som bett att få kommentaren borttagen eller någon annan, dock kan jag inte minnas att dessa kommentarer stack ut speciellt.

Men man kan väl inte ens radera kommentarer? Det är väl bara admin som kan? eller har jag missat något?

De gånger det försvunnit kommentarer under mina bilder så är det medlemmar som blivit raderade som gett dem. Lite synd då att kommentarerna försvinner egentligen, och särskilt fånigt blir det ju oom man svarat på dem och de inte ens finns kvar..

Man kan väl radera sina egna kommentarer inom en viss tid efter man skrivit dem, men jag har aldrig sett att man kan ta bort andras kommentarer på egen hand. Då får man väl som sagt be admin om hjälp.

Själv skulle jag aldrig få för mig att radera varken mina egna eller andras kommentarer, såvida det inte skulle handla om direkta personangrepp som inte har med fotografiet att göra. Men kommentarer med negativ kritik om fotografiet måste man ju vara klara av, annars ska man inte publicera några foton.

mvh
/Hasse

Kommentarer som man lagt kan inte tas bort en och en (jo av en själv, inom 15 min). Men bildens ägare kan inte ta bort kommentarer. Tar man bort bilden, försvinner ju naturligtvis kommentarerna. Det är förmodligen detta du råkat ut för, när du sett att dina lagda kommentarer har minskat.

Admin tar bort kommentarer på begäran OM det anses vara befogat.

Mvh

Jeppe - forumvärd.

Ibland raderar vi eller spärrar medlemmar temporärt - tex för grova överträdelser av reglerna, eller att man inte kör med sitt eget namn. I sådana fall syns inte heller kommentarerna.

Det har varit på förslag att kommentarerna skall kunna stå kvar, om tex medlemmen avslutar medlemskap på egen begäran - men så funkar det ivartfall inte nu, vi får se om det kommer framöver.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar