William Spiik
Aktiv medlem
Sitter och funderar lite... redan bestämt att jag ska köpa 70-200/4 + motljusskydd för ca 6.000:- nu när Cyberphoto har kampanj, men tittade igenom allting lite extra och hittade "Dörr Stativ A3 + kulled HB-36 + stativväska" (*skickar med en direktlänk där nere) för skapliga 895:- kronor. Har länge funderat på att köpa ett stativ men avvaktat, allt under 2.000:- verkar ju klassas som skit av er kära forummedlemmar. Då har jag istället funderat på att köpa stativet som Cyberphoto har en "Edition" på, kostar ca 2.500:-, men har även där låtit bli att gjort det - har kännts som för mycket pengar. Men 895:- är ju ingen farlig summa.
Frågan är ju hur ofta man kommer att använda det... köpte tex en blixt för 2.500:- i våras som har använts max 5 gånger, vid vatten och produkfotografering. Inte lust att göra samma "nit" med stativet. Gillar ju att fotografera makro där alla rekommenderar stativ, men hur kul är det då om man ska fotografera 200-250 bilder en runda, blir ett jävla kånkande. (vilket iofs fotografering kanske går ut på)
Vad är era synpunkter och tankar?
*Länk till stativet: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=380023septpac
EDIT. Glömde kanske det viktigaste, har någon en aning om hur högt stativet kan fällas ut? Är 170+ cm lång men kommer nog växa en hel del innan det där stativet är avverkat. Vill också veta hur många kilo allting klarar. Det jag tyngsta jag har är väl i sådana fall kamerahuset, Canon EOS 1000D (kommer uppgraderas till 7D) och 70-200/4.
Frågan är ju hur ofta man kommer att använda det... köpte tex en blixt för 2.500:- i våras som har använts max 5 gånger, vid vatten och produkfotografering. Inte lust att göra samma "nit" med stativet. Gillar ju att fotografera makro där alla rekommenderar stativ, men hur kul är det då om man ska fotografera 200-250 bilder en runda, blir ett jävla kånkande. (vilket iofs fotografering kanske går ut på)
Vad är era synpunkter och tankar?
*Länk till stativet: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=380023septpac
EDIT. Glömde kanske det viktigaste, har någon en aning om hur högt stativet kan fällas ut? Är 170+ cm lång men kommer nog växa en hel del innan det där stativet är avverkat. Vill också veta hur många kilo allting klarar. Det jag tyngsta jag har är väl i sådana fall kamerahuset, Canon EOS 1000D (kommer uppgraderas till 7D) och 70-200/4.
Senast ändrad: