LasseL
Aktiv medlem
Näe, nu har jag grubblat länge nog. I ett antal år har jag vid sidan av fotograferandet ägnat mig åt bonsaiodling. problemet är bara det att jag inte kan finna ett bra sätt att fotografera mina bonsaier. Det enda jag kan komma på är att 1. fotografera inne med blixtar bakgrund och hela faderullan. 2. sätta ett föremål i jämte bonsaien för att uppnå någon form av intressegivande symmetri i bilden.
Inget av dessa alternativen verkar speciellt roliga och det blir heller inte så så särskilt bra. Bilderna blir platta, med ett väldigt sterilt utseende. Jag kan helt enkelt inte få mina bonsaier att komma till rätta.
Min fråga är således: Finns det någon bland fotosidans eminenta expertpanel som har någon erfarenhet av bonsaifoto? Eller finns det helt enkelt någon kreativ person som kan komma på några idéer kring hur man kan ta snygga bonsaibilder.
Tacksam för alla former av svar.
mvh
/Lasse
Inget av dessa alternativen verkar speciellt roliga och det blir heller inte så så särskilt bra. Bilderna blir platta, med ett väldigt sterilt utseende. Jag kan helt enkelt inte få mina bonsaier att komma till rätta.
Min fråga är således: Finns det någon bland fotosidans eminenta expertpanel som har någon erfarenhet av bonsaifoto? Eller finns det helt enkelt någon kreativ person som kan komma på några idéer kring hur man kan ta snygga bonsaibilder.
Tacksam för alla former av svar.
mvh
/Lasse