Annons

Bokmärka sökresultat fungerar inte alltid.

Produkter
(logga in för att koppla)

neofob

Medlem
Man kan inte bokmärka hur långa URLer som helst.

Jag noterade nyss att det blev fel sorteringsordning på ett antal bokmärken som skulle visa vissa personers bilder sorterade med den senaste publicerade först. URLen som sökningen genererade kapades av bokmärkningsverktyget.

Nu har jag stoppat in en URL-förkortare på "Skapa bokmärke" som tar bort alla ej ifyllda sökparametrar ur URL:en, samt en varning om längden ändå är mer än 255 tecken.

Lysande!

Jag måste dock tyvärr bekänna att jag missupfattat vad som strulat för mig och beskrivit fel. *skäms lite*

När jag söker fram bilderna så väljer jag "Publicerad (fallande)" vilket ger sort=ptime%20desc i URLen. Jag skapar ett bokmärke och väljer att det skall visas i menyn.

När jag sedan plockar fram den bokmarkerade sidan från menyn så försvinner allt från och med %20 i URLen. Det försvinner dock inte när jag går till sidan med mina bokmärken och klickar på länken där.

Ett förslag är att byta ut mellanslaget mot _ i URLen. Men det kanske är mindre jobb att lista ut hur man får mellanslaget att fungera i menyn också.

Hoppas att det var värt mödan att krångla och fixa ändå. Eventuellt så var det just förkortandet av URLen som fick mig att se att vad som egentligen hände. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar