Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Boblbee som fotoryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har en Boblbee, stora modellen. Har dock ej använt den som fotoryggsäck. Mer till att frakta papper fram och tillbaka till jobbet och nån gång packat lite kläder i den för en helg borta. Men jag skulle vara tveksam till att ha den som fotoryggsäck. Den är tung i sig själv och att packa den med tung fotoutrustning så blir den lite väl tung skulle nog jag tycka. Men det beror ju på vad du har för kamera mm. Den är ju toppen att packa ömtåliga grejer i. Så har du tåliga axlar och fixar lite smart "inredning" i den så funkar det nog. Sen är den ju grymt snygg oxå!
 
Man tackar för synpunkterna...Får fundera vidare, det kanske finns någon annan typ av skalväska mera anpassad för kamerautrustning. Känns som man vill ha en hård väska när man är ute och kör skoter el enduro...
 
Jag kan inte annat än rekomendera Boblbee (har tre stycken) men kanske inte till just fotosäck. Problemet är att den inte bälgar ut så mycket så det går knappt att stoppa i ett stort hus (Nikon F4) med monterad optik. Jag har själv funderat på hur man skulle kunna göra en smart inredning till dem men det faller lite på att öppningen är upptill och inte särskilt stor så det blir inte så smidigt att snabbt slita fram en glugg. Jag har tacklat problemet så att jag har skaffat Sidewinders (yttre mjuka sidofickor) där ett 80-200 2.8 går ner utan problem. Har du ett mindre hus och 2-3 gluggar med dig och inte krav på att det snabbt ska gå att slita upp utrustningen så kan nog en boblbee fungera för dig. Jag vill dessutom passa på att rekomendera Sport modellen om du inte behöver datorfacket eftersom de har genomfärgat skal så djupa repor syns inte så mycket. Ett mycket bra tilbehör är "Ventilation bridge" som gör att säcken kommer ut ca 3cm från ryggen. Jag är lite osäker på om det passar på sportmodellen då de har bytt design på selen ganska nyligen (Jag har den gamla och det fungerar mindre bra på den) men på Executive fungerar det kanonbra.

En sak vad gäller vikten så visst väger den en del men den är skön att bära och använder man bältet till så avlastar man axlarna en hel del.

Har du vägarna förbi Torekov (Nära Båstad) så har de en Outlet butik där under sommrarna. Fabriken har nyss blivit flyttad från Torekov till Malmö(har jag för mig) men de ska tydligen ha kvar outletbutiken ändå.

Har du fler frågor så kan du bara höra av dig.


Melker
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.