Annons

Bluffannons?

Produkter
(logga in för att koppla)
Har för skoj skull mejlat denna kille fram å tillbaka för att han skall tro att jag är sugen! Han skriver allt på svenska och inte på engelska.
Han vill skicka gluggen med ett företag som heter http://ati-couriers.co.uk.tt . Och tittar man på deras hemsida så ser man ju att det är ju verkligen ett stort fraktbolag.:)
Han menar som ni har sagt tidigare att jag kan ha gluggen i 10dagar sen skicka tillbaka den om man inte är nöjd...
Så det han vill ha utav mig nu är bara är mitt namn och sen skulle den vara på väg till mig enligt honom och efter det så skulle det komma instruktionen på hur jag skulle betala.

Återkommer när jag vet lite mer-- Svinkul:)
 
Har för skoj skull mejlat denna kille fram å tillbaka för att han skall tro att jag är sugen! Han skriver allt på svenska och inte på engelska.
Han vill skicka gluggen med ett företag som heter http://ati-couriers.co.uk.tt . Och tittar man på deras hemsida så ser man ju att det är ju verkligen ett stort fraktbolag.:)
Han menar som ni har sagt tidigare att jag kan ha gluggen i 10dagar sen skicka tillbaka den om man inte är nöjd...
Så det han vill ha utav mig nu är bara är mitt namn och sen skulle den vara på väg till mig enligt honom och efter det så skulle det komma instruktionen på hur jag skulle betala.

Återkommer när jag vet lite mer-- Svinkul:)

Be om hans personnummer, telefon reggat i hans namn samt adress där han är folkbokförd.
Brukar jag be om när jag betalar först personen skickar sen. Stämmer allt så brukar det inte vara några problem att polisanmäla personen.

/Stefan
 
Det där med polisanmälan, undra om det blir något av anmälan? Kanske efter några år, med polisens prioritering. Eller?
 
Hej!

... Ringde upp samma postkontor och frågade om man verkligen var tvungen att betala innan man hade öppnat paketet och de sa ja.... vet inte nu hur det går till om samma regler gäller.

Ja, samma regler gäller fortfarande. Om du tilläts att öppna paketet innan så står transportföretaget med ett öppnat paket som de ska skicka tillbaka till avsändaren, som kommer att hävda att det låg en kamera i paketet när han skickade och vill därför ha ersättning av transportföretaget för att någon öppnat paketet och snott kameran.
 
Haha, ja den killen ligger i. Han försökte sälja en Canon EOS 1D Mark III för 8700 på blocket för några dagar sedan, då kallade han sig Charlie Holzman:p

Exakt samma mail om hur betalningen skulle gå till väga i olika steg. Alltid lika underhållande att lyssna på dåliga bedragares historier :D Gratis underhållning ju!
 
Haha, ja den killen ligger i. Han försökte sälja en Canon EOS 1D Mark III för 8700 på blocket för några dagar sedan, då kallade han sig Charlie Holzman:p

Exakt samma mail om hur betalningen skulle gå till väga i olika steg. Alltid lika underhållande att lyssna på dåliga bedragares historier :D Gratis underhållning ju!

Samma killen jag blev lurad av.
Titta her:
www.ckms.se
Der ligger alla mail och kopia av hemsidan
 
Eniro köpochsälj verkar mer eller mindre ha gett upp som marknadsplats. Jag sökte fotoprylar där nyss och det dignade av skumma, helt orimliga annonser. De kan inte ha någon granskning alls av annonserna. Eniro har ju varit sisådär redan tidigare men nu, dags att glömma dem.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.