Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bluescreen-, Greenscreen-fotografering?

Produkter
(logga in för att koppla)

Copy_Con

Aktiv medlem
Jag skall göra ett antal ganska komplicerade montage, alla inkluderar modeller och det får inte ens anas att det är fejkat. Tror att jag kan få till det rätt bra men det största problemet är att modellerna ofta kommer befinna sig i oskärpa.

Är det någon som testat att fota mot högpigmenterad färg och sedan extraherat modellen för att sedan få denne inlagd i en annan bakgrund, helst på ett så enkelt sätt som möjligt. Finns det några bra "Hollywood-programvaror" som man kan använda?

/Christian

ohls skrev:
Mask pro 3 är bra

http://www.extensis.com/

Annars går det att frilägga i photohop ganska bra med diverse metoder

Tack för länken.

Jo, jag tycker faktiskt att jag är rätt bra på att frilägga i PS, då det är en av mina dagliga arbetsuppgifter, men tjejer med vind i håret har aldrig varit någon favorit. :)

De skall monteras in i utemiljöer, hårt beskurna så ansiktena blir nog uppåt 10-15 cm höga i slutprodukten, som kommer vara i A4.

Okej, men testa mask pro och se vad du tycker, det finns demoversion att ladda ner från sidan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar