Annons

Blocketvarning

Produkter
(logga in för att koppla)
Har redan kontaktat Blocket - men polisen är jag lite tveksam till, vad skulle man då säga? Förutom att använda mina bilder så är det inte brottsligt att göra dåliga affärer - OM han nu har någon kamera att sälja.
/ Christer

Nu börjar det närma sig lite häxjakt så här i påsktider. Vad finns det med denna annons som skulle försvara en polisanmälan? Det enda är väl möjligen bildstölden.

Har man hemligt telefonnumer så syns man inte på eniro/hitta.se. men man kanske finns ändå. Halva priset för en begagnad kamera är ju väldigt billigt, men inte så billigt att man skall omedelbart förutsätta att det är skumt.

Skicka ett epost och påtala att det är din bild.

/Mats

Senast ändrad:
http://www.blocket.se/vi/21041392.htm?ca=2_s
Dök upp på blocket för en liten stund sedan.
Ingen med det namnet finns på orten han angav.
Dessutom har han använt mina bilder till sin annons.
Är det lagligt ?

/ Christer

Det finns en Stefan Lindblad i Göteborg. (det området han har annonserat i)

Kanske han har en sommarstuga i strömstad och kan visa kameran där? Det behöver inte vara mer avancerad än så.....

Det finns en Stefan Lindblad i Göteborg. (det området han har annonserat i)

Kanske han har en sommarstuga i strömstad och kan visa kameran där? Det behöver inte vara mer avancerad än så.....

... eller så har han bara skrivit fel då han angav sitt postnummer?
Ändrar man tredje siffran i angivet postnummer från en 2:a till en 1:a så hittar man en S.L.
:)

Nu har blocket plockat bort annonsen.
Annonsören får sätta upp den igen om han har egna bilder.
Det tog ju bara 2 timmar från det jag mailade..
/ Christer

Fråga vad hon gav för den och fick detta svar:

"över 20.000 iallafall fick den i gåva så jag vet inte riktigt vad den kostar
ska du ha den får du skynda dig isåfall skica din adress och namn skicar mina upp gifter till dig"

Om folk bara slutade med att mata dessa annonstroll med förskottsbetalningar skulle dom dött ut för ett tag sedan.

Jag skulle aldrig skicka en dyr kamera eller objektiv till någon utan att först fått pengar :)

Inte jag heller. Jag skulle heller inte förskottsbetala för en dyr kamera eller objektiv till någon främling på blocket.

Förskottsbetalning är väl OK om man är 100% säker på vem det är man förskottsbetalar till, men det är man inte 99 gånger av 100.

Nej, men jag köper inte begagnat heller. Däremot så har jag sålt runt 25 kameror och Canon L objektiv här på FS som jag fått försottsbetalning för :)

Det är ju ingen garanti för något, men personligen har jag känt mig säkrare att det är en seriös person när man handlat på FS av någon som är betalande medlem och aktiv sedan länge. Ganska sällan "annonstrollen" som någon kallade dem orkar grunda så bra :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar