Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

blixtval till canon G10

Produkter
(logga in för att koppla)

Oscar

Aktiv medlem
Hej alla canon experter..

Min far har en G10 och skall nu köpa en blixt.. Han har av säljarna på expert blivit itutad att nissin Di622 är ett bra val. Själv tycker jag nog han skall satsa på en 430 ex II. Vad tror ni?
 
Jag håller med dig, vet dock inget om Nissin-blixten, men recensionerna här på Fotosidan är inte så positiva.

//Curt
 
Kan rekommendera 580EXII.
Härlig kombination när det gäller både balans och vikt. ;-)
 

Bilagor

  • G10med580.jpg
    G10med580.jpg
    14.8 KB · Visningar: 171
Kan rekommendera 580EXII.
Härlig kombination när det gäller både balans och vikt. ;-)

Joo.. själv har jag en 580 ex II som jag brukar låna ut till min far.. men det kanske kan anses lite overkill med en sån till G10? eller?

Höll på och mecka med G10 + 580 ex II och försökte luska ut om den utnyttja ettl med förblixt som den mäter ljuset på och så vidare .. men med blixtsynk på andra ridån och långa slutartider kunde jag inte se någon förblixt.. så jag undrar om inte G10 har ngn slags sunkig blixtautomatik där canons blixtar är alldeles overkill.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.