Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixtkabel - Canon 300D + Sigma EF 500 DG ST?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja jäsiken du har rätt, när jag dssutom drog ner blixtstyrkan så funkade det. Beror väl på att den inte tömmer sig vid förblixten då.
Du vinner, jag ger mig och kryper i stoftet.
Nu spricker det ändå för trådstartaren för ST modellen kan inte köras som slav. Då blir det TTL kabel i alla fall, det är ju smidigare också.

Senast ändrad:
BugEyes skrev:
Ja jäsiken du har rätt, när jag dssutom drog ner blixtstyrkan så funkade det. Beror väl på att den inte tömmer sig vid förblixten då.
Du vinner, jag ger mig och kryper i stoftet.
Nu spricker det ändå för trådstartaren för ST modellen kan inte köras som slav. Då blir det TTL kabel i alla fall, det är ju smidigare också.
Jo, tråkigt för ST-användarna, men för oss andra öppnar det sig möjligheter!

Tricket nu är ju bara att få bort så mycket som möjligt av den interna blixtens ljus från bilderna..

Tricket nu är ju bara att få bort så mycket som möjligt av den interna blixtens ljus från bilderna..

Enklaste sättet är nog att köpa kabeln ;)
Jag tyckte den var dyr och fick tips om Jessops i UK som gör pirat. Beställde den därifrån och sparade lite grann.

Tack för att en massa bra tips och idéer!
Tyvärr blir det nog så att jag tvingas köpa kabeln i alla fall. Men men, det finns dom som har det värre...

Ska bli spännande!

aha, en ST, det borde jag läst. Den har jag ingen aning om hur den funkar.

håller med michael, det är inte smidigt, men det funkar.

lycka till med din kabel.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar